| کد خبر: 240245 |

توسعه همکاری های حمل و نقلی افغانستان با استفاده از زیرساخت های ایران

رئیس دفتر سازمان ملل در امور افغانستان (یوناما)، بر لزوم وسعت بخشیدن به همکاری‌های حمل و نقلی افغانستان با استفاده از زیرساخت‌های مناسب دریایی، بندری، ریلی و حمل‌ونقل جاده ای ایران تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس دفتر سازمان ملل در امور افغانستان (یوناما)، بر لزوم وسعت بخشیدن به همکاری های حمل و نقلی افغانستان با استفاده از زیرساخت های مناسب دریایی، بندری، ریلی و حمل ونقل جاده ای ایران تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، «هیدئو ایکبه» در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد تا با انجام حمایت های دیپلماتیک و  پیگیری های یوناما از مراجع ذی صلاح بین المللی و همچنین مراجع داخلی افغانستان، موضوعات مرتبط با حمل و نقل و ترانزیت کالا به یا از طریق افغانستان بهینه شود.

وی، بندر چابهار را یکی از اماکن بندری مهم برای افغانستان برشمرد و گفت: با رفع موانع و مشکلات موجود در افغانستان و با کمک های ارائه شده از طرف ایران، موضوعات مرتبط با حمل و نقل و ترانزیت کالا ی افغانستان بهبود پیدا کرده است.

«علی اکبر صفایی»، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این دیدار با اشاره به پیوندهای دیرینه فرهنگی و اقتصادی مردم دو کشور، بیان داشت: در سال های گذشته، کشور و مردم ایران همواره میزبان خوبی برای مردم افغانستان بوده اند.

وی تاکید کرد: بندر چابهار نه فقط برای توسعه محور شرق ایران دارای جایگاه با ارزشی است، بلکه سایر کشورهای همسایه همچون افغانستان و کشورهای حوزه CIS می توانند از همه ظرفیت ها و امکانات  ایجاد شده در بندر چابهار به نفع کشورهای خود استفاده کنند.

صفایی، با اشاره به ظرفیت های عملیاتی و امکانات و توانمندی های تجهیزاتی بندر چابهار، از آمادگی کامل سازمان بنادر و دریانوردی برای ارائه خدمات به طرف افغان و نیز سایر کشورها خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص و در صورت انجام مذاکرات لازم با بخش های خصوصی آماده ایم تخفیف های قابل ملاحظه ای نیز در تعرفه های مترتب بر خدمات بندری ارائه شده به کالا اعطا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران از آمادگی سازمان بنادر برای ارائه امکانات و انجام همکاری های لازم با تجار و بخش های خصوصی افغانستان به منظور ترانزیت کالاهای مورد نیاز از طریق بنادر ایران به ویژه بندر چابهار خبر داد و بر پیگیری تداوم حضور و مشارکت دولت افغانستان برای عملیاتی شدن توافقنامه سه جانبه ترانزیتی میان ایران، هند و افغانستان (موسوم به موافقتنامه چابهار) و استفاده اختصاصی بندر چابهار توسط بخش خصوصی توانمند افغانستان به منظور انجام سرمایه گذاری و ایجاد محوطه لجستیکی تاکید کرد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.