| کد خبر: 235722 |

«شاهین چرخنده» از سواحل مکران رفت

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اتمام طوفان حاره ای چرخنده «شاهین» در سواحل جنوب شرق ایران خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اتمام طوفان حاره ای چرخنده «شاهین» در سواحل جنوب شرق ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، نادر پسنده با بیان اینکه طوفان حاره ای چرخنده «شاهین» به اتمام رسیده و از سواحل جنوب شرقی کشور و دریای عمان دور شده است، گفت: طوفان شاهین در دریا و خشکی خساراتی ایجاد کرد که آنچه مربوط به سازمان بنادر بود، مدیریت این طوفان در بخش دریایی بود.

وی افزود: در سوانح دریایی تا این لحظه در حوزه شناورهای تجاری هیچ خسارت و سانحه‌ای نداشتیم. اما در حوزه اسکله‌ها و شناورهای صیادی با خساراتی روبرو بودیم.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۲ فروند لنج صیادی که به ابلاغیه‌ها و هشدارهای شیلات سیستان و بلوچستان توجه نکردند، در روز وقوع طوفان شاهین با قایق موتوری به دریای عمان رفتند و متأسفانه جلیقه نجات هم نداشته‌اند.

وی ادامه داد: ۵ سرنشین این دو قایق صیادی جان باخته‌اند که جسد دو تن از صیادان پیدا شده است.

پسنده با بیان اینکه عمده خسارات در بنادر صیادی بوده، ادامه داد: بنادر تجاری به دلیل استاندارد بودن در ساخت و ساز، خساراتی نداشته‌اند؛ همچنین لنج‌های تجاری نیز دچار خسارات خاصی نشده و ممکن است برخی لنج‌های چوبی دچار شکستگی‌هایی شده باشند.

وی تأکید کرد: معاونت دریایی سازمان بنادر تردد کشتی‌ها را از قبل از وقوع طوفان زیر نظر داشت و آنها را مدیریت کرد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر، به جز چند ساعتی که طوفان حاره ای چرخنده شاهین در نزدیکی سواحل بنادر سیستان و بلوچستان بود، فعالیت کشتیرانی تجاری و حامل کالاهای اساسی و غلات در بندر چابهار متوقف نشد.

مدیرکل ایمنی دریایی سازمان بنادر تصریح کرد: خسارات بسیار پایین طوفان به سواحل ایران در حالی بود که این طوفان خسارات بسیار گسترده‌ای به بنادر و سواحل کشور عمان وارد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.