| کد خبر: 232485 |

◄ تشریح اقدامات مهندسی و زیربنایی هوشمندسازی بنادر

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایران؛ جزو کشورهای پیشرو در حوزه مهندسی بومی‌سازی تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی دریایی است، اقدامات بخش مهندسی و توسعه امور زیربنایی در راستای هوشمندسازی بنادر را تشریح کرد. ​

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایران؛ جزو کشورهای پیشرو در حوزه مهندسی بومی‌سازی تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی دریایی است، اقدامات بخش مهندسی و توسعه امور زیربنایی در راستای هوشمندسازی بنادر را تشریح کرد. ​

به گزارش تین نیوز، محمدرضا اله‌یار با اشاره به حضور خود در دهمین دوره کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک  که در کشور مصر برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس از جمله کنفرانس‌هایی است که به صورت منظم برگزار می‌شود و در سال جاری نیز به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، سازمان بنادر و دریانوردی به صورت مجازی در آن شرکت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری در دهمین دوره کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

اجرای فاز اول هوشمندسازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ ‌

هوشمندسازی بنادر ایران چگونه انجام می‌شود؟

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به نقش‌آفرینی انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از حامیان معنوی این همایش اشاره کرد و گفت: در پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری، مقالاتی در خصوص هوشمندسازی بنادر و ترمینال‌های کانتینری، موضوعات مربوط به دیجیتالی کردن فرایندها و... ارائه شد و تجارب در این رابطه در حال انتقال است و بنادر دنیا امروزه به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کنند.

اله‌یار با اشاره به اینکه وی همزمان مسئولیت کمیسیون همکاری‌های بین الملل پیانک (انجمن زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی) را نیز برعهده دارد، گفت: در نتیجه بنده به عنوان مسئول برگزاری پنل انتخاب شدم و یکی از وظایف کنفرانس‌ها ارائه آخرین یافته‌های متخصصان و دانش‌پژوهان است و حضور در مجامع بین‌المللی می‌تواند به تبادل دانش، تجربیات و ارتقا سطح علمی و تخصصی مجموعه‌ها منجر شود و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی حضور خوبی در عرصه بین‌الملل و نقش‌آفرینی در این زمینه دارد.

وی در رابطه با مقوله دگرگونی دیجیتالی یا هوشمندسازی بنادر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر اقداماتی در راستای تحقق این هدف صورت گرفته و در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی سعی شده است از تجهیزات به روز استفاده شود.

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از جمله نرم‌افزارهایی که در راستای هوشمندسازی بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و هم‌اکنون در حال استفاده است، می‌توان به نرم‌افزار تصمیم یار شناورها اشاره کرد که توسط مراکز دانش بنیان و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شد و توسعه پیدا کرد؛ نرم‌افزاری که دو کشور قابلیت تهیه آن را داشتند و خوشبختانه متخصصان داخلی در قالب مدل شبیه ساز دینامیک دریا موفق به تهیه آن شدند و هم‌اکنون به صورت آزمایشی  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اله‌یار بیان کرد: در حوزه VTS ملی نیز اقدامات صورت گرفته در راستای این بود که آبراهه‌های کشور تحت حاکمیت الکترونیکی قرار گیرد و درحالی که پیش از این نیاز کشور از خارج تامین می‌شد، در حال حاضر تامین نیاز داخلی شده است.

 وی با اشاره به اهمیت حوزه مهندسی دریایی، مهندسی سواحل و بنادر، عنوان کرد: باید بدانیم که حوزه مهندسی تجهیزات دریایی نیز اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه در این حوزه، ایران جزء کشورهای پیشرو است و از برخی کشورهای منطقه در این حوزه نیز پیش هستیم، اما همچنان امکان فعالیت هرچه بیشتر و بهتر وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.