| کد خبر: 231078 |

ورود کشتی به بندر امام(ره) با خدمه مبتلا به کرونای برزیلی صحت ندارد

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ورود کشتی به بندر امام خمینی(ره) با خدمه مبتلا به کرونای برزیلی صحت ندارد.

تین نیوز

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ورود کشتی به بندر امام خمینی(ره) با خدمه مبتلا به کرونای برزیلی صحت ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چنگیز جوادپور با تکذیب خبر ورود کرونای برزیلی از طریق کشتی پانامایی در بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: یک فروند کشتی پانامایی از مبدا آلمان با بار جو همراه با ٢۵ خدمه هندی وارد لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) شده‌ است؛ طبق روال معمول همکاران در وزارت بهداشت، قبل از ورود کشتی به بندر از خدمه این کشتی تست کرونا گرفته‌اند و تست چهار خدمه مثبت شده‌ است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر کشتی یاد شده در لنگرگاه در خورموسی متوقف شده و اجازه پهلوگیری به آن داده نشده‌ است.

جوادپور با بیان اینکه نمونه تست این خدمه برای شناسایی نوع ویروس کرونا به مراکز مربوطه ارسال شده است، گفت: تا به این لحظه نوع برزیلی ویروس کرونای این چهار خدمه تایید نشده است؛ احتمالا تا پس فردا نوع ویروس کرونای خدمه کشتی پاناما مشخص می‌شود، از اینرو تا اعلام نتیجه کشتی اجازه پهلوگیری ندارد.

وی تاکید کرد: این موضوع آنقدر برای سازمان بنادر حائز اهمیت است که تمام جوانب احتمالی را در نظر گرفته و تا پایان زمان قرنطینه اجازه ورود این کشتی به بندر را نمی‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:باید نحوه و مدل قرنطینه این کشتی متناسب با نوع ویروس کرونای خدمه آن مشخص و تعیین شود؛ بدین جهت تمام خدمه قرنطینه می‌شوند و پس از تعیین تکلیف آنها کشتی حامل بار جو پهلو داده خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.