| کد خبر: 230785 |

تست سریع کرونا سفرهای دریایی را احیاء می‌کند؟

چنگیز جوادپور - مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی- از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد

تین نیوز

در شرایطی که به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در سال‌ گذشته و دوران شیوع ویروس کرونا سفرهای دریایی خارجی و داخلی تقریبا تعطیل شده است، دیروز خبری مبنی بر انجام تست سریع کرونا در بندر شهید حقانی منتشر شد که باید دید با اجرای این طرح، سفرهای دریایی احیاء می‌شوند؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سفرهای دریایی در حدود ۱۵ ماه گذشته تقریبا تعطیل شده بود چرا که به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، سفرهای دریایی خارجی که به طور کلی تعطیل شده بود و در مقاطع بسیاری از بازه زمانی مذکور سفرهای دریایی داخلی نیز ممنوع یا به بومیان محلی محدود شد.

پیش از این حسین عباس‌نژاد-  مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- از ممنوعیت سفرهای دریایی در موج چهارم کرونا خبر داد و گفت: البته سفرهای دریایی به صورت موردی و تنها برای بومی های منطقه انجام می شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی افزایش سفرها و هجوم مسافران به بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی، استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان هم در موج چهارم کرونا درگیر شدند و مناطق بسیاری از استان‌های جنوبی مانند بقیه کشور قرمز شد. در همین راستا و با توجه به شیوع موج چهارم کرونا در کشور، سفرهای دریایی ممنوع شده است و دیگر مانند سابق این سفرها انجام نمی شود.

البته سفرهای دریایی خارجی بنا به اظهارات همین مقام مسئول مدت‌هاست از سال گذشته ممنوع شده است و در شرایط کنونی نیز همین وضعیت بر آن حاکم است اما در گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا، سفرهای دریایی خارجی در سه مسیر بندر باهنر-بندر شارجه، بندر لنگه- دوبی و بندر خرمشهر – کویت انجام می‌شد و حتی قرار بود سفر به کشورهایی مانند عمان، قطر و حتی استرالیا (البته به صورت سفر ترکیبی هوایی و دریایی) در دستور کار قرار گیرد.

البته در شرایطی که بسیاری از کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده و به پیشرفت‌ مناسبی در زمینه کنترل ویروس کرونا رسیده‌اند و ایران نیز با افزایش واردات واکسن و آغاز فاز نخست واکسیناسیون مواجه است، روز گذشته چنگیز جوادپور - مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی- از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مقابله با شیوع کووید ۱۹ در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته است.

وی افزود: در صورتی که مسافران نتیجه تست PCR خود را که مدت اعتبار آن ۲۴ ساعت است، همراه نداشته باشند باید تست سریع کرونا بدهند که با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در پایانه مسافری انجام می‌شود. البته در صورت مثبت بودن نتیجه تست مسافران، امکان سوار شدن به شناور وجود ندارد و اینگونه از انتقال و شیوع ویروس کرونا تا حد امکان جلوگیری به عمل می آید چرا که افراد مبتلا ناقل هستند و نباید با سایر مسافران در یک مکان قرار داشته باشند.

با توجه به اجرای این طرح و گسترش آن در سایر بنادر در کنار واکسیناسیون و کنترل موج چهارم کرونا در کشور، می‌توان به احیای سفرهای دریایی خارجی و داخلی امیدوار بود چرا که به غیر از سفرهای دریایی ضروری و تفریحی مردم، شرکت‌ها و دریانوردان بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کردند که هم اکنون و با تعطیلی کسب و کارشان، گذران زندگی برای آن‌ها سخت و سخت‌تر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.