| کد خبر: 230307 |

۱۲ پروژه سازمان بنادر و دریانوردی در آستانه افتتاح تا تیرماه ۱۴۰۰

تا پایان دولت تدبیر و امید، ۱۲ پروژه بندری و دریایی در ۶ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

تا پایان دولت تدبیر و امید، ۱۲ پروژه بندری و دریایی در ۶ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر کشور حتی یک لحظه هم متوقف نشد و با توجه به تجهیزات و زیرسخت‌های بنادر تجاری ایران، نرم تخلیه کالا در بنادرمان در این شرایط قابل قیاس با کشورهای دنیا است. طی سه سال گذشته و در سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های کشور، سازمان بنادر و دریانوردی توانست عملکردی قابل تقدیر داشته باشد و بتواند 5 رویکرد اقتصاد مقاومتی یعنی دانش بنیانی، درون‌زایی، برون‌گرایی، عدالت محوری و مردم بنیانی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در اقتصاد دریامحور متبلور کند. در این راستا سفارش دادن تجهیزات و شناورهای مورد نیاز کشور به سازندگان داخلی از سوی سازمان بنادر ودریانوردی موجبات فعال شدن صنایع دریایی کشور را فراهم کرد. اتفاقی که طبق پیش‌بینی محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در 5 سال آینده بنادر کشور را به سمتی خواهد برد که ظرفیت آنها در شمال و جنوب ایران به 500 میلیون تن افزایش پیدا کرده تا ایران تبدیل به یکی از قدرتمندترین کشورهای دریایی شود.

حالا در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید روند توسعه دریامحور در کشور وجود داشته و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است ۱۲ پروژه سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان خدمت این دولت افتتاح شوند. در این زمینه استان مازندران شاهد بیشترین افتتاح پروژه در این مدت خواهد بود، به طوری که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، ۵ پروژه در بنادر امیرآباد و نوشهر این استان افتتاح خواهد شد. پس از آن به ترتیب استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، گیلان و بوشهر میزبان مراسم افتتاح پروژه‌ها خواهند بود.

در طرح تامین و خرید تجهیزات استراتژیک، بندر امیرآباد استان مازندران شاهد تحویل و بهره‌برداری از یک دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۶۰ تنی و بندر نوشهر این استان شاهد تحویل و بهره‌برداری از سامانه دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی خواهد بود. این دو طرح در اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسند. احداث باشگاه ملوانان در دو بندر امیرآباد و نوشهر و احداث ایستگاه شماره ۲ آتش‌نشانی در بندر امیرآباد، دیگر پروژه‌های دریایی استان مازندران هستند که در خرداد ماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

موعد افتتاح پروژه‌های تحویل و بهره‌برداری از سامانه دوربین‌های مداربسته و حفاظت الکترونیک و احداث محوطه خدمات لجستیک صادرات و ترانزیت در بندر شهید رجایی استان هرمزگان در اردیبهشت ماه سال جاری است و سیستم‌های کشف، اعلام و اطفا حریق بنادر جاسک، سیرک و تیاب این استان نیز در خردادماه به بهره‌برداری می‌رسند.

تعمیرات اساسی یک دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۸۰ تنی گاتوالد و ۲ دستگاه جرثقیل موبایل محوطه‌ای گروو و ساخت ۲ دستگاه گراب متر مکعبی برای جرثقیل‌های زرافه‌ای شرکت ماشین‌سازی منگان از دیگر پروژه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی است که در تیرماه ۱۴۰۰ در بندر انزلی استان گیلان افتتاح می‌شود. تحویل و بهره‌برداری از ۲ فروند لایروب هاپرساکشن ۴۰۰۰ متر مکعبی در یارد کشتی‌سازی شرکت ‌IHC هلند نیز در بندر چابهار استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد و موعد آن اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

احداث و بهره‌برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا و مخازن در بندر امام خمینی (ره) خوزستان و تحویل و بهره‌برداری از سامانه دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی بندر بوشهر در استان بوشهر از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح سازمان بنادر و کشتیرانی تا پایان دولت تدبیر و امید است که به ترتیب در خرداد و تیرماه افتتاح می‌شوند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.