آخرین وضعیت تأمین تجهیزات بندر چابهار توسط هندیها
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: واردات تجهیزات بندری در چابهار به منظور تأمین نیازها و ارائه خدمات هرچه بهتر است.
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: واردات تجهیزات بندری در چابهار به منظور تأمین نیازها و ارائه خدمات هرچه بهتر است.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با آخرین وضعیت قرارداد منعقد شده با طرف هندی در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار داشت: قرارداد اصلی هنوز اجرا نشده چرا که طرف هندی متعهد شده بود در راستای تأمین تجهیزات به مبلغ ۸۵ میلیون دلار سرمایهگذاری انجام دهد و اگر این تأمین تجهیزات صورت گیرد در راستای قرارداد اصلی مبادرت شده است.
وی ادامه داد: مناقصههای برای تأمین تجهیزات در هند برگزار شد و شرکتهای چینی و اروپایی نظیر آلمان وارد مذاکره شدند و در مناقصه شرکت کردند و در نهایتا شرکت هندی به عنوان اولین شرکت، تجهیزات را ساخت و به بندر چابهار حمل کرد که شامل ساخت دو دستگاه موبایل ساحلی ۱۴۰ تنی بود.
کوهساری گفت: دو جرثقیل ساحلی از مدرنترین و با کیفیتترین تجهیزات بندری به شمار میروند و با این اتفاق میزان تخلیه و بارگیری سالانه تا ۲۰ میلیون تن ارتقاء پیدا میکند و به این ترتیب ۱۰ درصد تعهدات هند در زمینه تجهیزات در این بندر محقق شد.
۱۴۰۰، تجهیزات جدید وارد بندر چابهار میشود
به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، این چرثقیلها، محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و کالاهای کانتینری و کالاهای فلهای را میتوانند تخلیه و بارگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه بخش دوم این تجهیزات شامل ۲ دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۱۰۰ تنی با ارزش ۷.۵ میلیون دلار است و ۲ دستگاه دیگر نیز در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ وارد این بندر خواهد شد، اظهار داشت: با ورود این تجهیزات در راستای تأمین نیازها و ارائه خدمات در بندر چابهار میتوان فعالیت کرد.
همکاریها در راستای منافع کشور است
وی ادامه داد: بندر چابهار؛ بندری اقیانوسپیما و با زیرساختهای مدرن و در مسیر کریدور شمال-جنوب مشغول به فعالیت با کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، کشورهای CIS است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هر کشوری سعی میکند به منافع خود توجه کند، تاکید کرد: با هماهنگی بین ایران، هند و روسیه در راستای احیای کریدور شمال جنوب، می توانیم امتیازات خوبی بگیریم و منافع کشور را تامین کرده، رونق اقتصادی را رقم بزنیم و ترانزیت را پویا کنیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.