| کد خبر: 228272 |

توافق ایران و قطر برای ایجاد خط مسافری لنگه-دوحه پس از توقف کرونا

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی از قول مساعد قطری‌ها برای حل مشکل زمان زیاد انتظار شناورهای ایرانی در لنگرگاه‌های بنادر قطر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی از قول مساعد قطری‌ها برای حل مشکل زمان زیاد انتظار شناورهای ایرانی در لنگرگاه‌های بنادر قطر خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،خسرو سرایی در رابطه با اولین نشست مجازی کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر، ضمن تاکید بر لزوم تقویت همکاری های بندری و دریایی بین دو کشور، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و شرکت موانی قطر به عنوان نهادهای حاکمیتی در حوزه بندری و دریایی باید با هم افزایی مناسب، تمام تلاش خود را به کار گیرند تا زمینه فعالیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ایران و قطر فراهم شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر و با توجه به مشکلات ایجاد شده برای کشور قطر، دولت ایران و به طور مشخص سازمان بنادر و دریانوردی تلاش های بسیاری جهت رفع این مشکلات انجام داد که انعقاد موافقتنامه سه جانبه بین ایران، قطر و ترکیه از جمله این اقدامات بود و تاثیر به سزایی در افزایش حجم تبادل کالا بین ایران و قطر و صادرات کالاهای مورد نیاز قطر از ایران داشت.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ضرورت برنامه اجرایی برای افزایش همکاری ها و پیگیری موضوعات فی مابین، عنوان کرد: با توجه به تلاش دو طرف برای تقویت و توسعه همکاری ها و افزایش حمل و نقل کالا، باید لجستیک حمل و نقل در #زنجیرهتامین را تقویت یابد و به لحاظ زیرساخت و روساخت های لجستیکی با همکاری یکدیگر شرایط و امکانات مناسبی در بنادر دو کشور ایجاد شود.

سرایی ادامه داد: ایده مناسب و راهکار اجرایی و عملیاتی در این خصوص این است که از سوی دو دولت راه برای شرکت های لجستیکی فعال در این حوزه هموار و جهت تشکیل و ایجاد شرکت مشترک لجستیکی راهکارهای مناسب در دستور کار دو طرف قرار گیرد.

تسهیل فعالیت سرمایه گذاران ایرانی در بنادر قطر

در این نشست همچنین عبدالعزیز الیافعی، معاون اجرائی مدیرعامل شرکت موانی نیز بیان کرد: دو کشور دارای سابقه دیرینه همکاری های بندری و دریایی هستند و دولت قطر و شرکت موانی تمام تلاش خود را جهت ترغیب و تشویق سرمایه گذاران و تجار قطری جهت سرمایه گذاری در بنادر ایران و تسهیل فعالیت سرمایه گذاران ایرانی در بنادر قطر به عمل خواهند آورند.

وی ادامه داد: حجم تبادل کالا بین دو کشور ایران و قطر به بیش از سه برابر افزایش یافته است که این روند افزایشی باید تداوم یابد.

در ادامه این نشست موضوعات مربوط به مشکلات شناورهای ایرانی در بنادر قطر به ویژه بندر الرویس مطرح شد که مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه ضمن  بیان مشکل زمان انتظار زیاد شناورهای ایرانی در لنگرگاه های بنادر قطر، اظهار داشت: انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب و انجام هماهنگی های لازم در بنادر به ویژه بندر الرویس مشکل شناورهای ایرانی برطرف شود. 

طرف قطری نیز اطمینان داد که مشکلات مذکور را مورد بررسی قرار داده و در اسرع وقت اقدامات لازم جهت مرتفع کردن این مشکلات به عمل خواهد آمد.

تاسیس خط کشتیرانی مشترک

تاسیس خط کشتیرانی مسافری بین بنادر ایران و قطر نیز در این نشست مطرح شد که طرفین به توافقاتی جهت ایجاد خط مسافری از بندر لنگه به بندر دوحه قطر پس از پایان همه گیری بیماری کرونا، دست یافتند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است بر اساس توافق های به دست آمده و در راستای اجرای مفاد یادداشت تفاهم هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک  ایران و قطر منعقد چهارم آذرماه ۱۳۹۹، اولین نشست مجازی کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی دو کشور در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و ریاست هیأت ایرانی بر عهده خسرو سرایی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و ریاست هیأت قطری را نیز عبدالعزیز الیافعی، معاون اجرائی مدیرعامل شرکت موانی بر عهده داشتند. در ترکیب هیات ایرانی در این نشست مجازی آقای سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و معاونین ایشان و همچنین نمایندگان بنادر امام خمینی(ره) و لنگه نیز حضور موثر داشتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.