| کد خبر: 227039 |

ساخت و به آب اندازی اولین بویه موج نگار تولید کشور در بندر چابهار

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: یک دستگاه بویه موج نگار در آب های استحفاظی بندر چابهار به آب اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تین نیوز

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: یک دستگاه بویه موج نگار در آب های استحفاظی بندر چابهار به آب اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز، عباس آذرپیکان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای طراحی سازه‌های ساحلی و فراساحلی، کالیبراسیون سیستم‌های پیش بینی هواشناسی، اقیانوس شناسی و موج نگاری یک عدد بویه موج نگار در آب‌های استحفاظی بندر چابهار به آب اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بویه موج نگار پارامترهای موج، هواشناسی و اقیانوس شناسی از جمله اطلاعات مربوط به دمای هوا، سرعت باد، رطوبت نسبی، دما و شوری آب و ارتفاع موج را اندازه گیری و ثبت می‌کند افزود: پارامترهای بدست آمده در تکمیل اطلاعات دریایی برای ایمنی شناورها و گروههای جستجو و نجات دریایی کاربرد بسیاری دارد.

معاون فنی مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر اهمیت وجود این بویه در سواحل مکران تاکید کرد و افزود: این واحد توسط متخصیص داخلی طراحی و ساخته شده است و اولین بویه موج نگار محدوده آب‌های بندر چابهار است که نصب و راه اندازی شده است و شامل تجهیزات جانبی از جمله چراغ دریایی، بازتاباننده رادار و دکل نصب سنسورهای هواشناسی است.

وی اضافه کرد: بویه از طریق لنگری که به انتهای طناب لاستیکی و زنجیری وصل است در کف دریا مهار می‌شود و منبع تغذیه آن ترکیبی از سلول‌های خورشیدی و باطری‌های شارژپذیر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.