| کد خبر: 218916 |

انجام ۴۲ مورد عملیات جستجو ونجات دریایی در گسترده ترین پهنه آبی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه ۴۲ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی به انجام رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه  ۴۲ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی به انجام رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان  بابیان اینکه  ۸ فروند شناورناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه، کار جستجو و نجات دریایی را در پهنه آبی این استان با نظارت این اداره کل برعهده دارند، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری  تا نیمه شهریورماه  ۴۲ مورد عملیات جستجو ونجات دریایی به انجام رسیده است .

وی ادامه داد: مولفه هایی نظیر برخورداری از ۲۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، تردد هزاران کشتی کوچک و بزرگ درآب های حاکمیتی و بنادر استان، وجود ۱۴ جزیره، همچنین استقرار ۴۰ مرکز گردشگری دریایی در نقاط مختلف هرمزگان و...این استان را به مهمترین استان ساحلی کشور تبدیل کرده است .

وی افزود: از منظر گستردگی آب های حاکمیتی و حجم عملیات جستجو نجات دریایی این استان نه تنها اولین و مهمترین مرکز جستجو ونجات دریایی کشور در امر هماهنگی و ارتباط دهی اضطرار شناورهای ایرانی در آبهای بین المللی که در زمره فعالیترین مراکز جستجو ونجات منطقه نیزقرار دارد .

علی رضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته درحوزه جستجو ونجات دریایی اظهارداشت : از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه ۴۲ مورد عملیات جستجو و نجات توسط ۸ فروند ناجی در سراسر استان به انجام رسیده است .

وی افزود : تعداد ۳۶ ایستگاه همیار ناجی دراستان وجود دارد که طی مدت یاد شده بیش از ۱۰ عملیات نیز توسط همیاران ناجی به ثبت رسیده است .

این مقام مسئول با اشاره به رسالت اداره کل بنادر ودریا نوردی درچارچوب کنوانسیون ها و الزامات ملی و بین المللی مبنی برصیانت از جان و مال دریانوردان تصریح کرد : در مدت یاد شده ۲۶ مورد خدمات پزشکی به کشتی های متردد در آبهای حاکمیتی ارائه شده است .

محمدی کرجی ران درخصوص مشارکت ارگان های دریایی در عملیات های جستجو و نجات بیان داشت: مشارکت مدیریت ستاد بحران استان، ارگانهای دریایی، هلال احمر، دستگاه هایی نظیر شهرداری ها، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ،تعاونی های تجاری و صیادی و فرمانداری ها و بخشداری ها چه در بعد جستجو و نجات، چه از منظر حضور در مانورها فصلی و عملیات های اطفاء حریق درخور تحسین و شایسته تقدیر است .

وی در پایان گفت: علاوه بر مراکز یاد شده تعداد ۷ مرکز جستجو و نجات فرعی در غرب ، مرکز و شرق استان استقرار یافته که بمحض اعلام اضطرار از طریق تلفن ۱۵۵۰، مرکز اضطرار اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان  و کانال های ارتباط رادیویی دریایی بلافاصله تیم های تجسس و نجات براساس موقعیت جغرافیایی به محل گسیل می یابند

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.