| کد خبر: 195346 |

جابه‌جایی کانتینر در بندر شهید رجایی به مرز۶۵۰ هزار تی ای یو رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی ۶۵۰ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران و مثبت شدن تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی ۶۵۰ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران و مثبت شدن تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی پنج ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع ۶۴۹ هزار و ۲۶۲ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر کانونی ایران تخلیه و بارگیری شد.

به گفته وی، از مجموع ۵۵۷ هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی پنج ماهه گذشته، نزدیک به ۱۳۰ هزار TEU از طریق بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده است که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته توسط همکاران بخش های دولتی و خصوصی، رشد مثبت ۱.۲درصدی در این رابطه به ثبت رسید.

عفیفی پور اضافه کرد: همچنین ۷۱ هزار و ۷۸۱ TEU کانتینر مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان از جابجایی ۱۴۶هزار TEU کانتینر صادراتی و ۲۰۹هزار TEU کانتینر وارداتی با کاهش ۳۰ درصدی در این بندر طی دوره زمانی فروردین تا ابتدای شهریورماه جاری سخن گفت.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بهره مندی از دو پایانه پیشرفته کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن دنیا در زمینه خدمات رسانی به کشتی های نسل هفتم(سوپرپست پانامکس)، کانونی ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری ۸۲درصد از اینگونه کالاها در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.