| کد خبر: 192087 |

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه:

◄ رفع مشکل تردد لنج‌های گناوه

اسکله شناور برای گردشگران دریایی نصب شد.

تین نیوز

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: خور گناوه اکنون فقط ظرفیت پذیرش نیمی از لنج‌های این بندر را دارد که با لایروبی کانال ورودی بندر به زودی مشکل تردد عمده لنج‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، داوود بهادری اظهار داشت: خور گناوه ظرفیت پذیرش ۳۰۰ فروند موتور لنج را دارد که با وجود ۶۰۰ فروند موتور لنج در این بندر(از ۶۰۰ فروند موتور لنج در گناوه ۴۲۰ فروند موتور لنج فعال است) مشکلاتی در زمینه تردد آنها و ضریب ایمنی بندر ایجاد شده است.

وی بیان کرد: لایروبی کانال ورودی بندر گناوه  به زودی اجرا و عمق این کانال از سه و نیم متر به چهار متر افزایش پیدا می کند، با این اتفاق مشکل تردد لنج‌های گناوه رفع می شود.

وی درباره حجم عملیات صادراتی بندر گناوه گفت: در سه ماه امسال، دو هزار و ۶۵۵ تن کالا از بندر گناوه صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹۴ درصد بیشتر شده است.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه یادآور شد: در سه ماه امسال ۴۳ هزار و ۴۷ تن کالا در بندر گناوه تخلیه شده و در مجموع در این مدت ۴۵ هزار و ۷۰۲ تن کالا در بندر گناوه تخلیه و بارگیری شده است.

وی درباره  افزایش ایمنی تردد گردشگران دریایی  گفت: تا پایان سال جاری یک اسکله شناور با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال با قابلیت دو سکوی پهلوگیری در بندر گناوه نصب می‌شود که ایمنی رفت و آمد گردشگران را به میزان قابل توجهی بهبود می‌دهد.

بهادری تصریح کرد: در سه ماه امسال ۲۷ هزار مسافر بین بندر گناوه و جزیره خارگ تردد دریایی داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.