| کد خبر: 191997 |

عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی در بندر چابهار آغاز شد

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

تین نیوز

 معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  عباس آذرپیکان  در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت منحصربه‌فرد بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور و همچنین مسیری ایمن و کوتاه برای دسترسی به کشورهای آسیای میانه افزود: تقاضای روزافزونی از طرف سرمایه‌گذاران برای واگذاری اراضی پشتیبانی این بندر وجود دارد که ایجاد زیرساخت های لازم برای این امر، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم برای ارائه تسهیلات لازم به منظور دسترسی، خدمات رسانی بهینه و بهره وری حداکثری از این اراضی، پس از تهیه طرح ساماندهی و منطقه بندی اراضی و طراحی شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی در نیمه دوم سال گذشته، تیرماه امسال عملیات اجرایی فاز اول این طرح آغاز شد.

 معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کل اراضی پسکرانه قابل واگذاری به سرمایه گذاران در این طرح حدود 254 هکتار شامل زون های نفتی، کانتینری، فله معدنی، فله خشک و تر، انبارهای سرپوشیده و ... است که با اجرای فاز اول اجرایی، حدود 114 هکتار ساماندهی و آماده واگذاری به سرمایه گذاران می شود. 

آذرپیکان با بیان این که فاز اول شامل زون های نفتی، فله معدنی و فله خشک است اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح شامل احداث حدود 28 کیلومتر مسیرها و راه های دسترسی، اجرای 95 کیلومتر لوله گذاری جمع آوری آب های سطحی، آتشنشانی و آبیاری، اجرای 185 کیلومتر سیم و کابل برای برق، مخابرات، اینترنت، اعلان خطر و ... است.

به گفته وی، با اجرای مسیرها و راه های دسترسی این پروژه، علاوه بر ساماندهی اراضی پشتیبانی، ترافیک عبوری وسائط نقلیه از اسکله شهید بهشتی چابهار نیز تسهیل می شود، چراکه متناسب با افزایش فعالیت های آتی این بندر استراتژیک در سال های آینده طراحی شده است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مدت اجرای فاز یک این پروژه را 30 ماه اعلام کرد و گفت: اجرای فازهای سه گانه این طرح علاوه بر ایجاد درآمدهای پایدار برای مجتمع بندری و اشتغال، می تواند در رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان تاثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.