| کد خبر: 190389 |

عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد:

◄ روند ترخیص کالاهای اساسی از بنادر سریع و مناسب است

فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالاها رضایت دارند.

تین نیوز

عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ترخیص کالاهای اساسی از بنادر به سرعت و لحظه ای انجام می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید علی حسینی با  در مورد چگونگی روند تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در بنادر ایران به ویژه در بخش کالاهای اساسی، اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل حساسیتی که در حوزه کالاهای اساسی وجود دارد شاهد حمل و ترخیص یکسره کالا هستیم به گونه ای که دیگر کالاها به انبار منتقل نمی شوند و بلافاصله پس از  تخلیه، از گمرک ترخیص شده و به مقصد نهایی ارسال می شود.

وی گفت: مشکل اصلی ترخیص کالا در بنادر کشور به حوزه کالاهای غیر اساسی و به اصطلاح کانتینری تجاری باز می گردد و به طور حتم باید با برنامه ریزی صحیح تر از سوی دستگاه های ذی صلاح روند ترخیص کالاهای غیر اساسی از بنادر تسریع پیدا کند.

حسینی اذعان داشت: فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در تخلیه و بارگیری کالا رضایت دارند.

این فعال اقتصادیاذعان داشت: از آنجا که سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تسهیل در ترخیص کالا عمل می کند، ضرورت دارد که سایر ارگان ها نیز چنین همکاری را داشته باشند.

عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: واردات کالا به کشور جریان مناسبی دارد و این نشان دهنده گفتمان خوب سازمان بنادر با بنادر سایر کشورها است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.