| کد خبر: 188790 |

سند چشم انداز ۲۰ ساله سازمان بنادر در حوزه مدیریت سواحل منتشر شد:

◄ چشم انداز 20 ساله سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت سواحل

راهبرد بخش مدیریت سواحل کشور در حوزه‌های مختلف "مالی و اقتصادی" و "ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی"، "مسئولیت پذیری" و "نظام حکمرانی" بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی تشریح شد.

تین نیوز

راهبرد بخش مدیریت سواحل کشور در حوزه‌های مختلف "مالی و اقتصادی" و "ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی"، "مسئولیت پذیری" و "نظام حکمرانی" بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی تشریح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان برای ایفای نقشی مطلوب در حاکمیت دریایی، خود را متعهد به اجرای استانداردهای بین‌المللی می‌داند تا حضور کشتی‌های ایمن را در دریایی امن، تضمین کند و معتقد است که حکمرانی خوب دریایی و بندری، پیشران کلیدی نقش‌آفرینی در سطوح ملی و بین‌المللی است.

سازمان بنادر و دریانوردی بر آن است تا در راستای تسهیل تجارت، توسعه ترانزیت، ترانشیپ و گردشگری دریایی با استفاده از مزیت‌های بی بدیل سرزمینی و تکیه بر سرمایه سازمانی، حکمرانی خوب را برای ایفای نقشی مؤثر و ماندگار در توسعه ملی، منطقه‌ای و کمک به پویایی اقتصاد جهانی مستقر سازد.

علاوه بر این سازمان بنادر در راستای منافع ملی با تفکری رو به جلو، فعال و خلاقانه به کاربست فناوری‌های نوین و دانش روز برای کارامد و رقابتی بودن در ارائه خدماتی حرفه‌ای، دوستدار محیط زیست، جلب‌کننده رضایت مشتریان و ایجاد کننده ارزش‌افزوده برای ذینفعان دریایی و بندری تلاش می‌کند و برای ایفای نقشی محوری در ایجاد هماهنگی بین بازیگران کلیدی در زنجیره لجستیک برای کاهش هزینه‌های مبادله و ایجاد مزیت رقابتی قدم بر می‌دارد.

حوزه اقتصادی، مالی و هماهنگی

چشم انداز سازمان بنادر و دریانوردی در افق ۲۰ ساله به گونه‌ای است که در حوزه مدیریت سواحل "توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلی با استقرار مدیریت یکپارچه برای ایفای نقش در اقتصاد ملی" تعریف شده است و راهبرد این بخش در حوزه اقتصادی "ارتقاء زیرساخت و تسهیلات گردشگری در مناطق ساحلی کشور" است.

راهبرد بخش مدیریت سواحل در حوزه پایداری مالی نیز با ایجاد مشوق‌ها و تضمین سرمایه‌گذاری برای افزایش مشارکت بخش خصوصی داخلی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در تأمین مالی پروژه‌های زیرساخت در حوزه سواحل در چارچوب نظام مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تعریف شده است و بخش هماهنگی قرار بر ایفای نقش رهبری در حوزه حمل و نقل در استان-های ساحلی کشور است.

حوزه «ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی» و «مسئولیت پذیری»

راهبرد مدیریت سواحل کشور در چشم اندازی ۲۰ ساله و در حوزه "ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی" در راستای توسعه نظام مدیریت زیست محیطی (EMS) در تطابق با استانداردهای روزآمد بین‌المللی در چارچوب بهبود مستمر زیست‌محیطی و حداقل‌سازی اثرات توسعه بنادر بر محیط زیست، میراث فرهنگی و تاریخی است و در بخش مسئولیت پذیری نیز تعادل بین دسترسی کارا به بنادر و توسعه شهرهای ساحلی در چارچوب سند آمایش سرزمین و طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران مدنظر قرار می‌گیرد.

نظام حکمرانی

و در نهایت راهبرد بخش مدیریت سواحل در بخش نظام حکمرانی در چشم انداز ۲۰ ساله سازمان بنادر و دریانوردی، تدوین الگوی مدیریت ذینفعان برای اجرای کامل طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران (به انضمام جزایر) است

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.