| کد خبر: 188207 |

در چهل و چهارمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی عنوان شد

◄ چرا صاحبان کالا از حمل ریلی بار استقبال نمی‌کنند؟

کل اقتصاد ایران با مشکل بهره‌وری مواجه است از همین رو نمی‌توانیم توقع استقبال صاحب کالا از ریل را داشته باشیم.

تین نیوز

چهل و چهارمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت جلسه هم‌اندیشی برای یافتن راهکارهای اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در شش پهنه‌ای که سازمان بنادر مسئولیت آن را بر عهده دارد، صبح امروز (24 اردیبهشت ماه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، هادی حق‌شناس در این جلسه با طرح مثالی با این محوریت که چرا تاکسی اینترنتی در ایران موفق بود و از آن استقبال شد، عنوان کرد: آیا دولت برای آن تبلیغی کرده بود یا اینکه برای مردم آموزش داده شد که از این تاکسی اینترنتی استفاده کنند و یا دولت رانندگان را مجاب به ثبت نام کرده بود؟ خیر. دولت هیچ یک از این کارها را نکرد و تنها به یک دلیل از این تاکسی اینترنتی استقبال شد و آن هم به دلیل سودی بود که در آن وجود داشت، گرچه دولت نفع خودش را از آن برد.

وی در ادامه اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که هر جایی و هر کاری در آن سود باشد بدون تبلیغات نیز حمایت مردم به سمت آن خواهند رفت.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه امروزه در کشور ما بنادر، فرودگاه‌ها، راه‌ها، نیروگاه‌های برق، و ... اقتصادی نیستند و حتی برخی در حال ضرردهی هستند، گفت: این نشان می‌دهد که ما از اصول اولیه علم اقتصاد فاصله گرفته‌ایم.

حق‌شناس در خصوص اینکه چرا استقبال برای حمل بار از طریق ریل وجود ندارد، عنوان کرد: تنها دلیل این موضوع این است که مسیرهای دیگر ارزان‌تر تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه «زنجیره تأمین» از سه بخش کالا، اطلاعات و مالی عبور می‌کند، اظهار داشت: هر مانعی که سد راه این سه جریان باشد هزینه را افزایش می‌دهد و در نهایت استقبال نخواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: کل اقتصاد ایران با مشکل بهره‌وری مواجه است از همین رو نمی‌توانیم توقع استقبال صاحب کالا از ریل را داشته باشیم.

او بیان کرد: زمانی که قیمت سوخت، نفت و گاز ما تقریباً 20 تا 30 درصد قیمت واقعی است و بار سه روز مشخص با کامیون حمل می‌شود طبیعتاً کسی از ریل استقبال نخواهد شد.

حق‌شناس با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در اقتصاد کشور عدم واقعی بودن قیمت‌ها است، افزود: در شرایط فعلی برای صاحب کالا استفاده از جاده ارزان‌تر از ریل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.