| کد خبر: 179262 |

◄ تکنولوژی‌های جدید در صنایع دریایی ضروری است

معادن سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که در صنایع دریایی ناگزیر به استفاده از تکنولوژی هوشمند هستیم.

تین نیوز

معادن سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که در صنایع دریایی ناگزیر به استفاده از تکنولوژی هوشمند هستیم.

به گزارش تین‌نیوز، هادی حق‌شناس در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی گفت: امروز دریانوردی باید به فناوری‌های نوین و دیجیتال مجهز شوند.

او به اهمیت دریا و نقش آن در اقتصاد و زندگی  غیرقابل انکار آن در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: کشورهای صاحب دریا نیز برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود برنامه راهبرد دریا تدوین می‌کنند و اهداف سیاسی، اقتصادی، خود را مشخص می‌کنند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تاکید به نقش نیروی انسانی افزود: در برنامه‌های راهبردی دریایی نیروی انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیریت صحیح نیروها موجب افزایش قدرت دریایی کشورها می‌شود.

حق‌شناس اضافه کرد: صنعت دریایی، صنعتی متنوع است و از صنایع فراساحلی کشتی‌سازی کشییرانی حمل‌ونقل دریایی و ... را در بر می‌گیرد.

او  در ادامه به جایگاه ایران در صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: ایران جایگاه مناسب در ساخت شناورها و تجهیزات سکوهای نفت و گاز  دارد

حق‌شناس در ادامه به چالش‌های اساسی مالکان کشتی را تردد ایمن قلمداد کرد و افزود:  امروز استفاده از تکنولوژی‌های جدید و اینترنت اشیا تحول عظیمی در حمل‌ونقل دریایی به وجود آورده است و ما نیز باید با استفاده از این تجهیزات و همچنین آموزش کاربری این تکنولوژی‌ها شناورهای کشور را ایمن‌سازی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.