| کد خبر: 178928 |

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد؛

◄ آغاز احداث فرودگاه جدید چابهار به زودی

سواحل مکران از بندر جاسک تا مرز گواتر ساحل ۷۰۰ کیلومتری شامل می‌شود. ضمن اینکه سند توسعه سواحل مکران و سند توسعه محور شرق نیز به عنوان اسناد بالادستی توسعه منطقه چابهار اهمیت ویژه این بندر را یادآور می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز عملیات احداث ترمینال مسافری جدید فرودگاه چابهار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در ۴ سال گذشته، ۴۰۰ مورد تقاضای سرمایه‌گذاری در چابهار دریافت کردیم که تاکنون معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان از این تقاضاها به مرحله قرارداد رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، عبدالرحیم کردی در یک نشست خبری، گفت: بندر چابهار از نظر دسترسی به بازارهای سه منطقه آسیای میانه و روسیه، اتحادیه عرب و شمال آفریقا و شرق آسیا دسترسی بهینه دارد، در شرایطی که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به دلیل ناامنی از حاشیه خلیج‌فارس به حاشیه دریای عمان در حال حرکت هستند، وجود این بندر در حاشیه دریای عمان هویت مهمی ایجاد کرده و سبب شده تا چابهار از نظر دسترسی به جمعیت ۸۰۰ میلیون نفری در منطقه از موقعیت خاصی برخوردار باشد. به خصوص که رشد اقتصادی آسیای میانه بالا بوده و پیش‌بینی‌ها از افزایش تجارت دنیا با کشورهای این منطقه در آینده دارد.

وی بابیان این‌که ۹ درصد تجارت دنیا از طریق سواحل مکران انجام می‌شود که باری در حدود ۱۰۰ میلیون تن در سال می‌شود، گفت: سواحل مکران از بندر جاسک تا مرز گواتر ساحل ۷۰۰ کیلومتری شامل می‌شود. ضمن این‌که سند توسعه سواحل مکران و سند توسعه محور شرق نیز به عنوان اسناد بالادستی توسعه منطقه چابهار اهمیت ویژه این بندر را یادآور می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار درباره فرودگاه این شهر گفت: احداث فرودگاه مسافری از اهمیت بالایی برخوردار است اما با توجه به این‌که فرودگاه فعلی، نظامی است امکان توسعه نداشت ولی با مذاکرات انجام‌شده سال گذشته ۲۵۰ هکتار از انتهای جنوبی باند فعلی از نیروی هوایی خریداری شد و در حال مذاکره با سرمایه‌گذار برای آغاز احداث ترمینال جدید هستیم. نقشه‌های این ترمینال طراحی‌شده و به‌زودی مورد تائید نهایی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: فرودگاه کارگو نیز در همان نقطه‌ای که دو سال قبل جانمایی شده بود احداث خواهد شد. علت تاخیر دوساله آن عدم توجیه اقتصادی در آن زمان در زمینه احداث دو فرودگاه نزدیک به هم در فاصله ۶۰کیلومتری بود اما با توجه به افزایش حجم بار در بندر چابهار، احداث فرودگاه باری نیز توجیه‌پذیر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری برای راه‌اندازی ایرلاین خصوصی در چابهار گفت: به دنبال خرید هواپیماهای دست‌دوم امبرائر برای پروازهای منطقه‌ای و هواپیماهای ایرباس به صورت دست‌دوم و خرید از واسطه هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.