| کد خبر: 178026 |

در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی مطر ح شد:

◄ الحاق یک زیردریایی در کلاس سبک به ناوگان دریایی کشور

مناطق دریایی ایران از امنیت کامل برخوردار است.

تین نیوز

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پایان هفته جاری یک زیردریایی در کلاس سبک، یک ناوشکن تمام ایرانی بانام سهند و زیردریایی تمام ایرانی فاتح در کلاس متوسط را به ناوگان دریایی کشور الحاق خواهیم کرد.

به گزارش تین‌نیوز، امیردریادار حسین خانزادی در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS ۲۰۱۸) در هتل المپیک تهران با اشاره به موقعیت جغرافیای ایران در مجاورت قلب زمین و مرکز جهان تاکید کرد: خیزش دریایی ایران با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها شروع‌شده و دنیا باید این احیای تمدنی را به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر در توسعه بین‌الملل بپذیرد.

دریادار خانزادی یادآور شد: با آغاز دفاع مقدس درحالی‌که بسیاری از تجهیزات دریایی کشورمان عاریه‌ای بود، اما توانستیم بیش از ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفت‌کش را به‌خوبی اسکورت کنیم؛ آن زمان چرخه اقتصادی کشور به چند بندر ازجمله آبادان، خرمشهر و بندر امام‌خمینی  محدود بود.

وی گفت: امروز نیروی دریایی کشورمان به نیروی دریایی آب‌های آزاد و اقیانوسی تبدیل‌شده و ارتقا یافته است، همچنین در ۱۰ سال گذشته در منطقه اقیانوس هند با اعزام ۵۷ ناوگروه حمایت خوبی را در برابر دزدان دریایی به نمایش گذاشتیم.

به گفته خانزادی، امروزه نیروی دریایی ایران از یک مجموعه درون سرزمینی به «نیروی دریایی آب‌های آزاد و یا آب‌های عمیق» تبدیل‌شده است.

امیر دریادار خانزادی بابیان این‌که تحریم‌ها برای نیروی دریایی ارتش کشور یک شوخی است، افزود: ساخت و شناورسازی شناور جماران مظهر قدرت دریایی ایران است و در آینده نزدیک شاهد الحاق سازه‌های جدید دریایی خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه از ساخت و الحاق ناوشکن تمام ایرانی و زیردریایی جدید خبر داد که سبب شوکه کردن استکبار جهانی خواهد شد.

خانزدی با اشاره به‌ضرورت توسعه سواحل اقیانوسی مکران، از ساخت بزرگ‌ترین بندر نیروی دریایی ارتش در جاسک خبر داد و گفت: این امر ظرفیت‌های جدیدی را برای کشور فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری یک زیردریایی در کلاس سبک، یک ناوشکن تمام ایرانی بانام سهند و زیردریایی تمام ایرانی فاتح در کلاس متوسط را به ناوگان دریایی کشور الحاق خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مناطق دریایی کشور از امنیت کامل برخوردار است و برای دریاهای آزاد نیز به حضور هیچ عنصر بیگانه‌ای نیاز نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.