| کد خبر: 175105 |

◄ انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری ۱۴۲ میلیارد ریالی با رویکرد ریلی در بندر امیرآباد

قرارداد ساخت سیلوی نگهداری غلات با ظرفیت ۳۵‌هزار تن با رویکرد حمل‌ونقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد منعقد شد.

تین نیوز

مدیر بنادرودریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، گفت: شرکت آرد خوشه فارس با انعقاد قراردادی به ارزش ۱۴۲‌میلیارد ریال، سیلوی ۳۵‌هزار تنی غلات را در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد احداث می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، سیاوش رضوانی بابیان این‌که این قرارداد به‌صورت B.O.T منعقدشده است، گفت: سرمایه‌گذار طبق این قرارداد، ساخت سیلو را در یک سال به پایان می‌رساند و مقرر شد با توجه به وجود ۲۵‌کیلومتر راه‌آهن داخلی و دسترسی به راه‌آهن سراسری طی ۱۴‌سال پس از ساخت سیلو با بهره‌گیری از زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی بندرامیرآباد از آن بهره‌برداری می‌کند.

رضوانی افزود: در قراردادهای BOT که به شیوه ساخت، بهره‌برداری و واگذاری منعقد می‌شوند، سرمایه‌گذار پس از ساخت و بهره‌برداری از پروژه در مدتی معین، زیرساخت ایجادشده را در پایان زمان مقرر در اختیار مجموعه قرار می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت سیلوهای غلات منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد ۲۴۰ هزار تن است که با تکمیل این پروژه این ظرفیت به ۲۷۵هزار تن می‌رسد.

مدیر بنادرودریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بابیان این‌که ساخت سیلوی نگهداری غلات با توجه به این‌که بندرامیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است از اولویت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه به شمار می‌آید، اظهار کرد: احداث صنایع تبدیلی مرتبط با چوب و کاغذ، ساخت مخازن و صنایع تبدیلی روغن خوراکی، ایجاد مخازن برای ترانزیت فرآورده‌های نفتی، ساخت تاسیسات سایر صنایع و خدمات ایجاد ارزش‌افزوده اعم از تولیدی، تبدیلی و مونتاژی وابسته به حمل‌ونقل دریایی و ایجاد سیلوی نگهداری غلات، اولویت‌های سرمایه‌گذاری بندرامیرآباد هستند.

رضوانی خاطرنشان کرد: با توجه به توان بالای تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد و وجود ۱۵پست اسکله در این بندر، افزایش فضای نگهداری کالاها به بالا بردن توان منطقه برای حضور و فعالیت صنایع تبدیلی کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.