| کد خبر: 171985 |

◄ توضیح جدید معاون سازمان بنادر درباره حضور صیادان چینی در آب‌های ایران

شناورهای صیادی چینی که در آب‌های ایران صید می‌کنند یا در مالکیت ویل تحت اجاره ایرانیان هستند.

تین نیوز

شناورهای صیادی چینی که در آب‌های ایران صید می‌کنند یا در مالکیت و یا تحت اجاره ایرانیان هستند.

محمدهادی حق‌شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر گفت: هیچ شناور خارجی با پرچم غیر ایران، اجازه صید در آب‌های کشورمان را ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حق‌شناس در مورد شناورهای چینی؛ که در آب‌های ایران دیده‌شده‌اند، تصریح کرد: این شناورهای چینی تحت اجاره شرکت‌های ایرانی هستند که برای صید یک‌گونه ماهی به نام  «فانوس ماهیان» فعالیت می‌کنند. این نوع ماهی خوراک انسان نیست و برای پودر در صنعت دام و طیور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

حق‌شناس اظهارکرد: صید فانوس ماهیان با رعایت  دو شرط از سوی شناورهای چینی تحت اجاره ایران امکان‌پذیر شده است. شرط اول آن است که باید خارج از ۱۲ مایل از آب‌های تحت حاکمیت ایران باشد و دومین شرط لحاظ شده این است که باید در عمق حداقل ۲۰۰ متر صید ماهی  یادشده انجام شود که هر دو این شرط لحاظ شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فعالیت شناورهای به‌اصطلاح چینی، هیچ مزاحمتی برای صیادان ایرانی ندارد و البته در مسیر صید، صیادان ایرانی هم قرار ندارند. ممکن است دراین‌باره تخلفی صورت گرفته باشد که  سازمان شیلات موظف به پاسخگویی است.

او تأکید کرد: سازمان شیلات مجوز را به شناورها برای صید فانوس ماهیان داده است و نظارت و بازرسی مستمر برعهده سازمان شیلات است.

در روزهای اخیر ماهیگیری شناورهای چینی در آب‌های جنوبی کشورمان در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها جنجال تبلیغاتی زیادی به راه انداخته بود. شایعات مبنی‌بر آن بود که شیلات به چینی‌ها اجازه صیادی در آب‌های ایران را داده و چینی‌ها درحال ماهیگیری در مناطقی هستند که صیادان ایرانی ماهی گیری می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.