| کد خبر: 170093 |

◄ تشریح پروژه‌های بندر شهید رجایی از زبان راستاد

فاز سه بزرگ‌ترین بندر ایران بااعتبار 800میلیارد تومان درحال اجراست. محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خب افزود: تا اتمام این فاز بندر شهید رجایی یک‌هزار و 36 روز باقی‌مانده است.

تین نیوز

فاز سه بزرگ‌ترین بندر ایران بااعتبار 800میلیارد تومان درحال اجراست. محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خب افزود: تا اتمام این فاز بندر شهید رجایی یک‌هزار و 36 روز باقی‌مانده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی اظهار کرد: خطوط ریلی ۲ و ۷ بندر شهید رجایی بااعتباری بالغ‌بر۱5میلیارد تومان کاملاً بازسازی‌شده و می‌تواند به رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در بحث توسعه حمل کالا در بنادر از طریق ریل کمک کند.

او خاطرنشان کرد: در بخش تجهیز پایانه شماره ۲ کانتینری هم بازدیدی از کارگاه مونتاژ ۱۲ دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل جهت جابجایی کانتینر (گنتری‌کرین) بااعتبار ۱۰۲ میلیون یورو داشتیم.  پیش‌بینی می‌شود تا دو سه ماه آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از این جرثقیل‌ها باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۵ دستگاه جرثقیل محوطه‌ای (ترانستینر) بااعتبار ۲۱ میلیون یورو با ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی درحال مونتاژ و نصب نهایی است. در تلاش هستیم هم‌زمان با گنتری‌کرین‌ها، از این ترانستینرها هم بهره‌برداری کنیم.

به گفته این مقام مسئول، پروژه تعمیرات اساسی اسکله شماره ۲۰ بندر شهید رجایی به همراه تعویض ضربه‌گیر اسکله‌های ۱۶ تا ۱۹ هم با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم ایجاد ظرفیت نفتی در بندر شهید رجایی، ساخت اسکله‌های جدید نفتی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۶۰ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

او اضافه کرد: با توجه به بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در نزدیکی بندر شهید رجایی، این زیرساخت می‌تواند در صادرات تولیدات و محصولات پالایشگاه و صنعت بانکرینگ کشور نقش مؤثری ایفا کند.

پالایشگاه خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پروژه پالایشگاهی ایران است که با تکمیل تمام فازهای آن ایران از واردات بسیاری از محصولات نفتی بی‌نیاز خواهد شد. این پالایشگاه قابلیت صادرات محصولات نفتی به دیگر کشورها را نیز دارا است و می‌تواند در کنار بندر شهید رجایی یکی از ارکان مهم اقتصاد ایران باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.