| کد خبر: 169521 |

پیشنهاد ایران برای تغییر در ساختار IMO

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از احتمال تغییر و تحول در ساختار شورایIMO خبر داد.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از احتمال تغییر و تحول در ساختار شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، عضو هیات‎عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره یک‌صد و بیستمین اجلاس شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) که در مقر این سازمان برگزار شد، گفت: از آنجایی‌ که این سازمان  برنامه‎های خود را 6 ساله و بودجه‌ها را دو سال به دو2 سال تعیین می‌کند، در این دوره از اجلاس‎های شورای IMO مانند دوره‎های قبل بودجه دوسالانه و استراتژی پلان‎های 6 ساله مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

هادی حق‎شناس با بیان اینکه در این جلسه نیز گزارش کمیته‌های اصلی IMO ارائه و بررسی شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد امکان تغییر ساختار IMO و به‌تبع آن تغییر تاریخ و زمان بررسی اجلاس بود، زیرا اکنون 40 کشور در قالب 3 گروه A، B و C عضو شورای IMO هستند.

وی یادآور شد: 10 عضو گروه A کشورهایی هستند که بیشترین سهم تجارت را دارند، 10 عضو گروه B نیز کشورهایی هستند که بیشترین ناوگان را تحت پرچم خود دارند و بالاخره 20 کشور دیگر که از بین 174 عضو IMO انتخاب ‎می‌شوند در گروه C جای دارند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در این اجلاس، ایران به همراه استرالیا و برخی کشورهای دیگر سندی را ارائه کردند و بر اساس آن پیشنهاد دادند که ساختار IMO تغییر کند بنابراین احتمال دارد به واسطه این تغییر اعضای شورای این سازمان از 40 عضو به 60 عضو افزایش یابد و جلسات شورا به جای هر دو سال یکبار به صورت 4 سال یکبار برگزار شود و کشورها در 3 گروه A ، B و C گروه‎بندی نشوند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی بابیان اینکه این تغییرات در حد یک پیشنهاد به سازمان بین‌المللی دریانوردی بود، گفت: قرار بر آن شد تا در جلسه بعدی شورا این پیشنهاد موردبررسی قرار گیرد و هم‎راستا با آن‌یک کارگروه به صورت موازی بر روی این مساله کار کند.

منبع: سايت خبری مارین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.