| کد خبر: 159660 |

◄ سانچی دردناک‌ترین حادثه دریایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مشابه حادثه نفت‌کش سانچی کمتر کسی به یاد دارد و شاید از نادرترین اتفاقات جهانی در عرصه دریانوردی جهان بود.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مشابه حادثه نفت‌کش سانچی کمتر کسی به یاد دارد و شاید از نادرترین اتفاقات جهانی در عرصه دریانوردی جهان بود.

به گزارش تین‌نیوز، منصور آرامی گفت: دریانوردان سانچی پشتیبان اقتصاد کشور بودند و درراه خدمت به وطن به شهادت رسیدند. از دست دادن تک‌تک این نیروهای توانمند و متخصص به این راحتی قابل جبران‌پذیر نیست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: کارشناسان و مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان از همان روز اول در محل حادثه حاضر و تمامی موارد را پیگیری کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، آرامی گفت:  اینکه نفت‌کش سانچی تمامی استانداردهای لازم را برخوردار بود  و خدمه آن آموزش‌های لازم را دیده بودند.

او ادامه داد: اقتصاد دریا محور که مدنظر مقام معظم رهبری بوده و هست. توجه به اقتصاد دریا در این شرایط مهم است؛ زیرا 70 درصد کره زمین را آب پوشانده و  90 درصد حمل‌ونقل جهانی از طریق کشتی حمل می‌شود.

آرامی اضافه کرد: 4 درصد از تولید ناخالص ملی کشور ایران از دریا تأمین می‌شود و در قالب برنامه ششم توسعه، با کمک سایر نهادها به‌ویژه مجلس این عدد باید بالاتر می‌رود؛ عزم دولت بر این است که با انجام طرح‌ها و اقداماتی از نعمت خدادادی دریا در شمال و جنوب کشور و پهنه وسیع 5800 کیلومتری سواحل آن بهره بیشتری صورت گیرد. به‌طور حتم این اقدامات به توسعه کشور و عمران و آبادانی اقتصاد در حوزه دریا می‌انجامد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.