| کد خبر: 158006 |

تاکید راستاد بر توسعه و اشتغالزایی ساکنان بنادر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر تاکید کرد و گفت: توسعه و اشتغالزایی در بنادر و بهبود شرایط معیشتی بندرنشینان در همین راستا قرار دارند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر تاکید کرد و گفت: توسعه و اشتغالزایی در بنادر و بهبود شرایط معیشتی بندرنشینان در همین راستا قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست شورای مدیران این سازمان گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی از حیث جایگاه فنی، در سازمان بین المللی دریانوردی وضعیت مطلوبی دارد و باید تلاش کنیم تا این جایگاه را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به برخی مسائل سیاسی در این سازمان گفت: با وجود اثرگذاری این جریانات در رویکرد IMO ما نباید متوقف این موانع باشیم و با تلاش به دنبال بهبود شرایط هستیم.

سازمان بنادر؛ سفیر ایران در سازمان بین المللی دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی، عضو ناظر سازمان بین المللی دریانوردی بوده و از بسیاری اعضا فعال تر و موثرتر است و ساختار حقوقی IMO فعالیت های سازمان بنادر دریانوردی را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی محدود نکرده است.

وی با اشاره به ضرورت همکاری همه معاونت ها در این زمینه اضافه کرد: باید تلاش کنیم در جلسات مختلف IMO از مجامع اصلی و فرعی تا شورا حضور موثری از حیث کمی و کیفی داشته باشیم و با برنامه منسجم و موضع مشخص و قدرتمند، منافع کشور را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران دنبال کنیم.

محمد راستاد در خصوص مسئولیت اجتماعی نیز گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه فعالیت های خوبی داشته و در سال ۹۱ کتابی با این محتوا تدوین شده و مدیران و بدنه سازمان به اهمیت مسئولیت های اجتماعی واقف هستند.

وی با تشریح سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته در نوار ساحلی کشور نیز گفت: این سرمایه گذاری ها باعث ایجاد ظرفیت های گوناگون، توسعه حمل و نقل، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم و فعالیت های جانبی شده است که باعث تغییر وضعیت ساکنان بومی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ضرورت تدوین سند مسئولیت اجتماعی این سازمان عنوان کرد: لازم است همه فعالیت ها در این حوزه سند محور و مدون باشد و در تمام امور و بخش ها، مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر لحاظ گردد.

تکیه بنادر بزرگ جهان بر مزایایی پیرامونی

وی با اشاره به تراکم کم جمعیتی در بنادر کشور و ضرورت اصلاح آن ادامه داد: بنادر بزرگ جهان در کنار مزایای درونی، در پیرامون نیز زمینه و پتانسیل های مناسبی برای جذب بار ایجاد کرده اند و در این بخش نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری داریم.

انتقال صنایع به بنادر؛ زمینه ساز توسعه منطقه و کشور

 معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح ظرفیت بنادر در جذب صنایع و کاهش هزینه ها گفت: انتقال صنایع آلاینده و هزینه بر به مناطق ساحلی، ضمن رشد و توسعه بنادر و در مرحله بعد اقتصاد کشور، زمینه کاهش هزینه لجستیک و کمک به معیشت مردم منطقه را فراهم می کند که اقدامی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و  دریانوردی است.

وی در پایان با اشاره به امضای ۱۳ تفاهم نامه همکاری در روز حمل و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال تبدیل این تفاهم نامه ها به قرارداد و اجرایی شدن آن ها است. از جمله تفاهم نامه با شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران که کمک شایانی به ایفای نقش سازمان در آبادانی مناطق بندری خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.