| کد خبر: 156152 |

برگزاری نشست هم اندیشی رونق گردشگری دریایی در بندرخرمشهر

نشست هم اندیشی رونق گردشگری دریایی در رودخانه های اروند و کارون با حضور شهردار و اعضای شورای شهر در بندرخرمشهر برگزار شد.

تین نیوز

نشست هم اندیشی رونق گردشگری دریایی با محوریت توسعه گردشگری دریایی در رودخانه های کارون و اروند و جذب سرمایه گذار متکی به دریا برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی بندر خرمشهر، رونق تجاری بندر، ساماندهی اسکله های بندرخرمشهر در رودخانه کارون، تشکیل دبیرخانه گردشگری دریایی اروند و کارون از جمله مباحث مطرح شده این نشست بود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص استقبال گردشگران دریایی از بندرخرمشهر گفت: این مجتمع بندری همه ساله در فصل پاییز و زمستان و ایام نوروز به دلیل جاذبه هایی نظیر ساختمان مرکزی قدیمی، محوطه ها، اسکله ها، تجهیزات، تأسیسات بندری، مناطق عملیاتی کربلای۴ و ۵، مجاورت با ساحل کشور عراق و تلاقی رودخانه های اروند و کارون مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

محسنی یادآور شد: در ایام نوروز امسال ۲۱۳ هزار و ۳۹۰ گردشگر دریایی در قالب ۱۱ هزار و ۱۳۲ سفر دریایی در رودخانه های کارون و اروند تردد کردند و از جاذبه های دریایی این دو رودخانه بهره مند شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۱ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به پتانسیل گردشگری دریایی در رودخانه های اروند و کارون گفت: در شهرستان خرمشهر ظرفیت های رونق این صنعت وجود دارد که می توان با توسعه آن، اشتغال و ارزش افزوده ایجاد کرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر رونق گردشگری دریایی را تحول عظیمی در رونق پایدار اقتصادی شهرستان خرمشهر عنوان کرد و افزود: امروزه این نوع گردشگری از جایگاه ویژه ای در سیاست های اقتصادی و زیست محیطی برخوردار شده است.

محسنی ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن تمهیدات و راهکارهای لازم، ظرفیت مغفول گردشگری دریایی در این منطقه احیا شود.

در این نشست شهردار و اعضای شورای شهر ضمن ارائه راهکارهایی پیرامون رونق گردشگری دریایی در رودخانه های اروند و کارون مساعدت و  همکاری خود را در این خصوص اعلام کردند.

لازم به ذکر است بندرخرمشهر در راستای رونق گردشگری دریایی به عنوان نخستین بندر کشور اقدام به جذب مشاور گردشگری دریایی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.