| کد خبر: 155716 |

فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهوری آذرماه افتتاح می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهوری و وزرای حمل و نقل 27 کشور دنیا در نیمه اول آذرماه امسال افتتاح می شود.

تین نیوز

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهوری و وزرای حمل و نقل 27 کشور دنیا در نیمه اول آذرماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، محمد راستاد دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در بندر چابهار اظهار داشت: چابهار دارای ظرفیت های تجاری و اقتصادی و ترانزیتی بالایی است و می تواند به قطب اقتصاد منطقه تبدیل شود.

وی بیان کرد: برای آماده سازی و تجهیزات فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در مجموع یک میلیارد دلار هزینه شده است.

وی افزود: برای افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار مهمانان داخلی و خارجی از 27 کشور منطقه و شرکای اقتصادی ایران حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار 15 میلیون مترمکعب لایروبی، 203 هکتار استحصال اراضی جدید، هزار و 650 طول موج شکن انجام شده و عمق حوضچه آن نیز 16 و نیم مترمربع است.

وی گفت: هم اینک کشتی های 100 هزار تنی قابلیت پهلوگیری دارند و این مهم می تواند نقش بسزایی در واردات و صادرات کالاهای اساسی و عمومی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چهار فاز دیگر بندر شهید بهشتی چابهار نیز در آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد که در نهایت ظرفیت این بندر به 82 میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.