| کد خبر: 153700 |

به منظور تسهیل ترافیک در اراضی پشتیبانی؛

عملیات اجرایی یک تقاطع غیر همسطح جدید در پیشرفته ترین بندر تجاری ایران آغاز شد

عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران با حضور معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

تین نیوز

عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران با حضور معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمدرضا  الهیار" معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح  منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی، این پل سه دهانه با طول کل 105 متر قرار است طی مدت 22 ماه توسط پیمانکار بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این پروژه، علاوه بر ساخت تقاطع غیرهمسطح، جاده دسترسی به این پل سه دهانه به طول 1000 متر برای تردد کامیون ها و همچنین 550 متر خط ریل برای تردد واگن های باری نیز احداث شود.

اللهیار هدف از اجرای این طرح را برقراری ارتباط مناسب بین اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی با درب اصلی ورود و خروج بندر و همچنین تسهیل ارتباط اراضی پشتیبانی با بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران عنوان کرد.

وی تفکیک ترافیک ورودی اراضی پشتیبانی از ترافیک کامیون ها عبوری به مقصد اسکله ها و محوطه های اطراف آن به عنوان هدف مهم احداث این پل تقاطع غیرهمسطح برشمرد.

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی مبلغ این پروژه را رقمی بالغ بر 175 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:

"عباس کمالی" معاون مهندسی عمران اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز طی اظهاراتی کاهش ترافیک، ایمنی مسیر و سرعت در جابجایی کالا از جمله مزایای اجرای این مسیر جدید دسترسی در بزرگترین بندر تجاری کشور دانست.

وی اضافه کرد: در قالب مطالعات کامل صورت گرفته، ساماندهی مسیرهای داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی (اعم از جاده و ریل) و همچنین مسیرهای ورودی و خروجی‌ این بندر با ایجاد و توسعه شریان‌های بندری و ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

معاون مهندسی عمران اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به جابجایی سالیانه بالغ بر 70 میلیون تن محموله های تجاری و تردد روزانه بالغ بر شش هزار کامیون و خودرو سواری در جاده های داخلی بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: ترافیک موجود در این بندر نه تنها موجب بروز مشکلاتی برای فعالیت های عملیاتی و خدمات رسانی شده است بلکه آثارنامطلوب آن به جاده‌ها به عنوان زیرساخت و سرمایه کشور نیز کشیده می‌شود که یکی از بارزترین آن می‌تواند وقوع تصادفات رانندگی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.