| کد خبر: 151544 |

بازدید معاون وزیر راه و اعضای هیات عامل سازمان بنادر از پیشرفته ترین بندر تجاری ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با همراهی مشاور و دستیار وزیر و همچنین اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از فاز 2 و 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی و اراضی 2400 هکتاری الحاقی به بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با همراهی مشاور و دستیار وزیر و همچنین اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از فاز 2 و 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی و اراضی 2400 هکتاری الحاقی به بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، " مرتضی باقری " مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، "هادی حق شناس" معاون امور دریایی، "حجی محمدعلی حسن زاده محمدی" معاون امور بندری و اقتصادی، "محمدرضا الهیار" معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی و "منصور آرامی" معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین جمعی دیگر از مدیران کل این سازمان، "محمد راستاد" معاون وزیر راه و شهرسازی را در اولین سفر خود به دروازه طلایی اقتصاد ایران همراهی می کردند.

راستاد ضمن حضور در بزرگترین بندر تجاری کشور از طرح احداث ساختمان جدید ایکس ری، اراضی 200 هکتاری(پایانه مواد معدنی ) و پروژه مونتاژ تجهیزات استراتژیک فاز 2 توسعه بندر بازدید کرد و ضمن گفتگو با پیمانکاران این پروژه ها، در جریان آخرین وضعیت تجهیز ترمینال دوم کانتینری این بندر به پیشرفته ترین و به روزترین گنتری کرین ها و ترانستینرهای ویژه تخلیه و بارگیری و صفافی کانتینر قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه همچنین در ادامه از پیشرفته ترین ترمینال کانتینری کشور و همچنین آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد.

"اله مراد عفیفی پور" مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید، فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی را از جمله مصوبات سفر سال ۹۲ رییس جمهور به استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: بخش نخست فاز ۳ ، شامل ۴۴۲ متر ساخت اسکله به عمق ۱۶ متر و لایروبی یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر است که عملیات اجرایی آن از دهه فجر سال ۹۳ آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ میلیون دلار از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در حال اجراست، تصریح کرد: فاز 3 در مجموع شامل احداث ۱۵۰۰ متر اسکله، ۵ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۵۵ هکتار محوطه کانتینری و همچنین نیازمند ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجرای کامل فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از ۶ میلیون به ۸ میلیون TEU افزایش می یابد.

شایان ذکر است، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیأت همراه از طرح توسعه اسکله های نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع در بندر خلیج فارس و شانتینگ یارد ریلی نیز بازدید کردند.

پروژه حصار کشی اراضی 2400 هکتاری الحاقی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پایان بخش برنامه های بازدید نیمه نخست سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری و کانتینری ایران بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.