| کد خبر: 144392 |

اتمام حجت با مالکان شناورهای غیرمجاز در گلستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان، از تردد حدود 1000 شناور غیرمجاز در آب‌های این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان، از تردد حدود 1000 شناور غیرمجاز در آب‌های این استان خبر داد و گفت: کلیه مالکان شناورهای غیر مجاز تا پایان آبان ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف وضعیت ثبتی شناور خود اقدام کنند.

اله‌یار اسعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‌تایمز، با اشاره به طرح ساماندهی شناورهای بدون مجوز قانونی در استان گلستان، گفت: با اجرای این طرح از تردد شناورهای بدون هویت در آب‌های استان گلستان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این طرح در راستای کنترل و نظارت بر ترددهای دریایی برای ایمنی جان مردم اجرا می‌شود که بر اساس آن کلیه مالکان شناورهای غیر مجاز تا پایان آبان ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف وضعیت ثبتی شناور خود اقدام کنند.

اسعدی با اشاره به جلوگیری از تردد شناورهای فاقد هویت در گلستان از ابتدای آذرماه سال جاری، گفت: این اقدام در راستای اجرای دستورالعمل مصوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درمورد ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی در آب‌های داخلی و سرزمینی کشور انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان، با بیان اینکه به دلیل مشکلات قانونی برخی از مالکان تاکنون اقدام به ثبت شناورهای خود نکرده‌اند، گفت: مالک به دلیل اینکه شناور فاقد برگ سبز گمرکی است یا به دلیل ساخت در کارگاه‌های نامعتبر فاقد صلاحیت دریانوردی است، اقدام به ثبت شناور خود نکرده است.

وی درباره تعداد شناورهای فاقد هویت، گفت: در استان گلستان حدود هزار شناور فاقد هویت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه شناورهایی که در سواحل استان فعالیت دارند باید مجوز بگیرند تا فعالیت آنها قانونمند شود، اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی باید در راستای اجرایی شدن طرح جامع ساماندهی شناورها تلاش و جدیت داشته و با هرگونه بی‌نظمی در امور برخورد کنند.

اسعدی با بیان اینکه بخش عمده شناورهای غیر مجاز در استان گلستان کاربری گردشگری دارند، گفت: در سال‎های اخیر به دلیل پسروی آب، بنادر استان گلستان فقط کاربری گردشگری پیدا کردند.

این مقام مسوول در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان، با تاکید بر اینکه شدت پس‌روی آب به حدی است که فعالیت‌های گردشگری هم به سختی انجام می‌شود، گفت: نگاه مسوولان استان گلستان بر این است که ابتدا خلیج گرگان را از مرگ تدریجی نجات دهند، پس از آن برای احیای بنادر این استان برنامه‌ریزی کنند.

 

اله یار اسعدی

وبلاگ‌نویس
منبع: سايت خبری مارین تایمز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.