| کد خبر: 142981 |

مدیر کل بنادر مازندران : سازمان بنادر و دریانوردی تنها مرجع صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق ساحلی است

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت : بر اساس قانون مصوب سال 1348 و الحاقیه های بعدی آن، سازمان بنادر و دریانوردی تنها مرجع صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق ساحلی است .

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت : بر اساس قانون مصوب سال 1348 و الحاقیه های بعدی آن، سازمان بنادر و دریانوردی تنها مرجع صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق ساحلی است .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، سیاوش رضوانی روز سه شنبه در آئین گشایش دوره آموزشی مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ( ICZM ) با اعلام این مطلب افزود : سند ICZM یک سند فرا بخشی است که با مشارکت 18 ارگان و 8 مشاور تدوین و از سال 92 به استانداران مناطق ساحلی کشور ابلاغ شد .

وی افزود : مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ، نقشه راه و اصول صحیح مربوط به استفاده پایدار از سواحل را با نگاه دریا به ساحل مشخص می کند .

رضوانی یادآور شد: این طرح با توان سنجی مناطق ساحلی و در نظر گرفتن ملاحظات پدافند غیر عامل ، محیط زیست و اسناد بالادستی همچون آمایش سرزمین و ... نقشه کاربری مطلوب از نوار ساحلی را ارائه می دهد .

در ادامه دکتر رضا احمدیان و دکتر افشین دانه کار از مشاوران سازمان بنادر و دریانوردی در بخش مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور به تبیین مفاهیم و موضوعاتی از قبیل تعریف و جایگاه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ، مرزبندی و تقسیمات مدیریتی سواحل ، تعیین خطوط ساحلی ، پهنه بندی مخاطرات محیطی ، مدیریت محیط زیستی سواحل ، چشم انداز ، اهداف ، راهبردها ، ملاحظات سیاسی ، امنیتی ، کاربری زمین های ساحلی ، پهنه بندی ساحلی و .. پرداختند .

گفتنی است دوره آموزشی مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ( ICZM ) با حضور مدیران و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و دستگاه های اجرایی و قضایی شهرهای ساحلی استان مازندران روز سه شنبه 24 مرداد ماه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار گردید .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.