| کد خبر: 11544 |

همزمان با ۲۵ ژوئن صادر شد

◄ پیام دبیرکل IMO به مناسبت روز جهانی دریانورد: دریانوردان متشکریم!

تین نیوز | كوجی سكیمیزو، دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی، به مناسبت 25 ژوئن، روز جهانی دریانورد، پیامی را به دریانوردان سراسر جهان ارسال کرد.

به گزارش تین نیوز، متن پیام دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی به شرح زیر است:
«به مناسبت روز دریانورد و در چهارمین روز دریانورد، از میان جرثقیل‌ها و كانتینرها در یكی از پرترددترین بنادر جهان، هامبورگ در شمال آلمان با شما صحبت می‌كنم.

این بندر همانند بسیاری از بنادر جهان، به عنوان یك هاب، هیچگاه غیرفعال نیست و به صورت 24 ساعته و 365 روز در سال فعال است و كالاها از سراسر نقاط جهان از هر نوع كشتی در آن بارگیری و تخلیه می‌شود. محصولات و كالاهای مصرفی در كانتینرهای غول پیكر از شرق دور و آمریكا جهت ورود به بازارهای اروپا وارد این بندر می‌شود. حمل‌كننده‌های بزرگ مواد فله، انبارهای خود را با سنگ معدن، مواد معدنی، زغال سنگ و غلات پر می‌كنند. كودهای شیمیایی و حیوانی برای استفاده كشاورزان اروپایی وارد اروپا می‌شوند. تانكرهای نفت خام، فراورده‌های نفتی و شیمیایی را از مراكز صنعتی این قاره (اروپا) جهت واردات و صادرات حمل می‌نمایند.
در تمام نقاط جهان، بنادری نظیر هامبورگ مانند قلب این سیاره عمل می‌كنند كه به بسیاری از بخش‌ها، زندگی می‌بخشند.

در کنار این فعالیت‌ها افرادی هستند كه بر روی این كشتی‌ها فعالیت می‌كنند و نیز حدود 5.1 میلیون دریانورد كه روزانه با سختی‌های زیادی مواجه می‌شوند تا اقتصاد جهانی ما را پایدار نگه دارند. آنها زندگی سختی را می‌گذرانند و در شرایط متغیر آب و هوایی ساعت‌های طولانی در شرایط محدود كار می‌كنند، در حالی كه فرصت‌های محدودی برای تعاملات اجتماعی یا استراحت دارند. كار آنان بسیار سخت و سطح مسئولیت آنان بسیار بالاست.

دوری از خانواده و نزدیكان برای ماه ها، می‌تواند یك خصوصیت دائمی در زندگی یك دریانورد باشد و تهدید دزدی دریایی و سوانح دریایی در ذهن بسیاری از دریانوردان وجود دارد.

بنابراین امسال، در 25 ژوئن، روز دریانورد، بار دیگر از مردم می‌خواهیم مراتب قدردانی خود را نسبت به دریانوردانی كه بی‌ صدا و بی‌ توجه همگان چرخ‌های جهان را به حركت در می‌آورند، ابراز نمایند.

سال گذشته كمپین‌ ما با موفقیت بی‌نظیری همراه بود و داستان‌ها، ویدیوها،‌ پست‌ها، اخبار و نظرخواهی‌های زیادی در سایت‌های اینترنتی از سوی كارشناسان و مبادی رسانه‌ای در جهان منتشر شد. پیام‌های توییتر در كمپین به بیش از 10 میلیون نفر در جهان رسید درحالی كه در فیسبوک، بیش از 300 هزار کاربر از آنها مطلع شدند. بنابراین امسال چرا به كمپین ما نمی‌پیوندید؟ تنها باید این جمله «دریانوردان برای من ... می‌آورند» را كامل كنید و آن را در رسانه های اجتماعی پست كنید.

در رابطه با آن به موضوعی فكر كنید كه به شما تعلق دارد و مربوط به دریا می‌شود. می‌تواند ماشین شما، غذایی كه مصرف می‌كنید، لباس شما یا وسیله هایی كه استفاده می‌كنید یا مبلمان شما باشد. آنها را بنویسید و پست كنید و این جمله را به آن اضافه كنید «متشكرم دریانورد» و اگر می‌توانید ویدیو یا عكس نیز همراه آن پست كنید.

از این طریق صدای خود را به میلیون‌ها نفر دیگر می رسانیم كه در این روز زمانی را صرف قدردانی از این اشخاص می‌نمایند؛ افرادی كه سخت كار می‌كنند تا زندگی بهتری برای ما فراهم نمایند.

پس؛ دریانوردان متشكریم!»

متن انگلیسی پیام دبیرکل آیمو را می توانید اینجا مشاهده کنید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.