| کد خبر: 191776 |

داودی، مدیر کل راه آهن یزد خبر داد :

◄ افزایش ظرفیت بار محور ریلی یزد تا ٣٠ میلیون تن

داودی، در جلسه ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار یزد و... برگزار گردید، از افزایش ظرفیت بار محور ریلی منطقه تا ٣٠ میلیون تن خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راه آهن یزد در جلسه ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی که با حضور نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار ، معاونین استاندار و برخی از مدیران کل سازمان ها ، نهادها و شرکت های دولتی استان برگزار گردید، از افزایش ظرفیت بارمحور ریلی منطقه تا ٣٠ میلیون تن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، سید مصطفی داودی ‌در جلسه مذکور به بحث پیرامون پروژه های احداث خط دوم بافق – ارژنگ و خطوط ریلی یزد – اقلید و مزایای اجرا و بهره برداری آن پرداخت و گفت : با احداث خط دوم بافق _ ارژنگ ، ظرفیت حمل بار محور از ۱۵ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن و افزایش ظرفیت جابجایی مسافر به بیش از سه و نیم میلیون نفر در سال خواهد رسید.

مدیر کل راه آهن یزد افزود، از جمله دیگر مزایای این طرح، افزایش سرعت قطارهای مسافری تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و سرعت قطارهای باری تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت و همچنین کاهش زمان سیر قطارهای مسافری از ۷ ساعت به چهار و نیم ساعت و قطارهای باری از ۱۸ ساعت به ۱۲ ساعت خواهد بود.

داودی افزود: افزایش بار محوری از ۲۵ تن به ۳۰ تن، ایجاد ۱۵۵ فرصت شغلی مستقیم و نیز صرفه جویی سالانه ۴۱ میلیارد تومان بابت کاهش آلاینده ها از دیگر مزایای این طرح است.

مدیر کل راه آهن منطقه یزد، در تشریح مزایای مهم احداث خطوط ریلی یزد – اقلید، به کاهش ۳۰۰ کیلومتری مسیر شیراز -مشهد و اتصال مثلث یزد – شیراز – اصفهان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.