مشکلات کامیون داران و رانندگان حمل ونقل در حال پیگیری است
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کامیون داران مطالبات و دغدغه های به حقی دارند و خواستار رسیدگی به این مطالبات شده اند، گفت: مشکلات رانندگان کامیون ها در استان در حال پیگیری است.

مجتبی یوسفی با بیان اینکه مشکلات رانندگان کامیون ها در استان در حال پیگیری است، گفت: یکی از اقشاری که همیشه و در شرایط مختلف کشور چه در ایام جنگ یا در روزهایی که برخی ها می خواستند خلل در حمل و نقل کشور ایجاد کنند، کمک کردند تا در حوزه نقل و انتقال بار و مسافر خللی ایجاد نشود، رانندگان حوزه حمل و نقل بوده اند اما با توجه به افزایش هزینه ها در حوزه تعمیرات و قطعات کامیون ها و گرانی کامیون ها، بحث های مرتبط با سوخت و بیمه دغدغه های به حقی داشتند و خواهان رسیدگی به مطالبات شان شدند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس یازدهم و دوازدهم، رسیدگی به گله های به حق این قشر در زمینه اصلاح قوانین بیمه و کمک به توسعه بیمه پایه و بیمه تکمیلی و همچنین در لایحه مدیریت سوخت و حمل و نقل در کمیسیون مربوطه در حال رسیدگی است و باید این موارد در صحن علنی بررسی و تصویب شود.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از گله های به حق رانندگان، در خصوص اصلاح جدول محاسبه اختصاص سوخت یا همان تن کیلومتر بود. با توجه به فرسودگی ناوگان و میزان سوخت مصرفی کامیون در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، بسیاری از رانندگان و کامیون داران گله داشتند و این موضوع در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مقرر شد وزارت های صمت و راه و شهرسازی در سریعترین زمان ممکن این جدول را به عدالت و بر اساس واقعیت زمان تردد و... اصلاح کنند.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت نیز اجرا نشده است، ادامه داد: اختصاص سوخت به کسانی که در حوزه حمل و نقل بار و مسافر فعالیت می کنند، باید بر اساس واقعیت و کارکردشان باشد که شرکت پخش فراورده های نفتی مکلف شده است، سهمیه را به صورت کامل اختصاص دهد.
یوسفی بیان کرد: همچنین سامانه یا دفتری در استان ها با هماهنگی کامیون داران و رانندگان ایجاد شود تا اگر در زمینه اختصاص سوخت حقی از راننده ای تضعیف شد، جبران شود.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تناسب افزایش نرخ کرایه با تورم و میزان هزینه تعمیرات کامیون ها گفت: در بحث نرخ کرایه نیز مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری کانون رانندگان حمل و نقل کشور و کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیون داران کشور، نرخ واقعی و دستمزد رانندگان و مالکین خودروهای حمل و نقل را بر اساس تورم و... تعیین کند.
وی افزود: گله رانندگان در بحث خدمات نامطلوب بیمه تکمیلی نیز مورد توجه قرار می گیرد و بیمه پایه هم توسعه پیدا می کند و سهم راننده بر اساس نوع درآمد خواهد بود. همچنین درخواست رانندگان برای اعمال سخت و زیان آور بودن شغل آن ها باید توسط بیمه ها بررسی شود.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری نوسازی این خودروها با خودروهای جدید دارای قابلیت مصرف سوخت های تجدیدپذیر و تامین بخشی از این هزینه ها به صورت یارانه ای با وام با بهره پایین گفت: این اقدامات در راستای توجه به معیشت رانندگان شریف پیگیری شده است.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین سامانه حوزه بار باید برخط شود و بر اساس عدالت بار را بین رانندگان کل کشور توزیع کند تا شفافیت هم وجود داشته باشد.
یوسفی ادامه داد: یکی از گلایه های رانندگان در مورد سامانه "پاک" در خصوص توزیع بار بین رانندگان و عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت هزینه رانندگان توسط صاحب کالا است. باید اتصالی بین صاحب کالا، راننده و شرکت حمل و نقل برقرار شود و به گونه ای اصلاح شود که برخط باشد و بار به عدالت بین رانندگان توزیع شود و هم صاحب کالا پول را در این سامانه واریز کند تا بلافاصله بعد از رسیدن بار به مقصد و در کمتر از ۴۸ ساعت این پول از حساب صاحب کالا به حساب راننده واریز شود.
یک نماینده مردی پیدا شود و بگوید رانندگانی که ترياک مصرف میکنند چرا مدارکشون را ظبط میکنند آیا بیکاری شدن رانندگان که ترياک مصرف میکنند سودی برای پلیس راه دارد آیا اینان زن و بچه ندارند کرایه خونه و هزینه تحصیل بچه ها را ندارند کاش اون آقای پلیس که این دستورات را صادر میکند به همهی اینان فکر میکرد
امیدوارم برای سختی کار رانندگان فکری بکنند
چه جور پیگیری که هنوز درست نشده
مشکل اصلی ما کمبود سوخت وگرانی لاستیک ولوازم یدکی
با سلام به همکاران گرامی رانندگان زحمتکش اولین خواسته رانندگان باید سختی کارباشه چون تعداد زیادی راننده درسنین بالا هستن که مجبورند با اینهمه بیماری و مشگلات به کار ادامه بدهند اگر بازنشسته بشوند تعداد زیادی راننده از عزصه کار خارج میشوند واز همه لحاظ برای رانندگان دیگر بستر بهتری فراهم میشود غقط سختی کار دردرجه اول باید درست شود فقط سختی کار اجرا شود
سلام خسته نباشید مسئولین محترم خود می دانید هیج شغلی به انداز حمل نقل درکشور تاثیر گذار نیست لطف کنید حذف دلالا و کنترل شرکت ها باربری را انجام دهید برای چپاول جبیب راننده مجوز هم می گیرند این دو حرفه
کل مشکلات ب فضل دروغ و قول بی در و پیکر حل شد ممنون از دروغ گویان ایران
ترابرنت حذف کنید
خدا شاهده ۲۸ سال در جاده بودم الان بیمار و خونه نشین هستم یا بستری در بیمارستان.حتی الان عمل فوری فلج شدن تارهای صوتی دارم. هزینه عمل رو ندارم. با اینکه خفگی دارم شاید نفسم بند بیاد. جرا بیمه تکمیلی نداریم.
چرا این امثال ترابرنت و غیره حذف نمیشه چرا اعلام بار حضوری در پایانه اتفاق نمی افته چرا باید ۵۰ درصد کرایه رو همین باربری ها بردارند و تازه تر اینکه از زدن بارنامه هم خودداری میکنند و هزینه ی بارنامه رو هم می اندازند گردن راننده و هزاران چرای دیگه ،،،، در یک کلمه چرا دلال بازی ها جمع نمیشه چرا هیچ ارگانی با این دلالان برخورد نمیکنه
به نام خدا
اینجانب همسر یکی از رانندگان زحمتکش ناوگان حملونقل جادهای کشور هستم. همسرم با وجود سختیهای فراوان این شغل، از جمله کار در شرایط نامساعد جوی، خستگی جسمی، دوری از خانواده و خطرات جادهای، همچنان از مزایای شغلهای زیانآور محروم است. این در حالیست که میزان حق بیمه پرداختی بالا و کرایه دریافتی پایین است و قیمت لوازم یدکی و نگهداری خودرو نیز بسیار گران تمام میشود. از مسئولان محترم تقاضا دارم به شرایط سخت این قشر توجه ویژه داشته باشند و در جهت رفع تبعیضها و مشکلات معیشتی آنان اقدامات لازم را انجام دهید.
چرا در مورد سختی کار صحبتی نمیشه
اول باید سختی کار درست بشه چون راننده ای که ماشین نداره فقط گزینه سختی کار براش مهمتره
چگونه پی گیری میکنید که هنوز هزینه بیمه همان هست و بیش از پنجاه درصد افزایش داشته چه خبره واقعا ما مردم از دست شما مسولین چه کنیم با این سفره های کوچک که هر روز به لطف شما کوچکتر میشود خدا به داد ما برسد یا نگاهی به این مسولین بکند
سلام همکاران گرامی سوخت مشکل دولت هست باید فراهم شود تا کالا جابه جاشود کم شدن بیمه هم در آخر موقع بازنشستگی چوبش را خودتان خواهی خورد پس تنها سختی کار این شکل هست که به فریاد شما وخانواده خواهد رسید تنها از مجلس ودولت تقاضای سختی کار درخواست کنید با تشکر
ترابری سنگین سپاه و ارتش را وارد کار کنید ، بگذارید رانندگان که گازوئیل مفت میخواهند در خانه بخوابند ؟ نرخ قیمت گازوئیل خیلی در کشور پایین است کلا" قاچاق میشود ، قاطع برخورد کنید ،
دست دزد جماعت رو کوتاه کنید این درست نیست بابت اراعه مدارک جهت شکایت از شرکتهایی مثال اسنپ بریم همه ارگانهای مربوط تلفن رو قطع میکنن حضوری هم راه نمیدنت داخل چه خاکی به سر بریزیم مگه این شرکت چکار میکنه که 60% درامد ما برا اینا باشه