| کد خبر: 269426 |

نحوه اتصال پایانه‌ های غلات بندر امام خمینی(ره) به شبکه ریلی بررسی شد

نحوه پشتیبانی شبکه ریلی کشور از پایانه های مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در جریان بازدید مدیرکل لجستیک راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل راه آهن جنوب از این بندر بزرگ تجاری بررسی شد.

تین نیوز

نحوه پشتیبانی شبکه ریلی کشور از پایانه های مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در جریان بازدید مدیرکل لجستیک راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل راه آهن جنوب از این بندر بزرگ تجاری بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، داودچگنی معان امور بندری و اقتصادی این اداره کل  اظهار کرد: در جریان بازدید مدیرکل لجستیک راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل راه آهن جنوب از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نحوه پشتیبانی شبکه ریلی کشور از پایانه های مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بزرگ تجاری به صورت میدانی بررسی شد.

با اشاره به اینکه در جریان این بازدید ظرفیت های ریلی و طرح های توسعه ای بندر و راهکارهای استفاده حداکثری از حمل و نقل ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت های بسیار مطلوبی جهت بهره گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است.

چگنی افزود: مرادی مدیرکل راه آهن جنوب و هیأت همراه از دو پایانه در حال احداث شماره ۲ و ۳ مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات و پایانه در حال بهره برداری شماره ۴ بازدید کرده و نحوه ی اتصال این مراکز به شبکه راه آهن داخلی مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بهره مندی از شبکه ریلی سراسری کشور بررسی کردند.

وی با اشاره به مزایای بهره مندی از شبکه ریلی کشور به منظور انتقال ایمن و پایدار کالاهای اساسی به مراکز مصرف گفت: شبکه ریلی سراسری به عنوان یک زیرساخت مهم در چرخه انتقال و توزیع کالاهای اساسی می تواند از بروز نوسان در مراکز مصرف و حفظ آرامش بازار نقش مهمی ایفا کند.

معاون اموربندری و اقتصادی خاطرنشان کرد: با مذاکرات انجام شده با مدیرکل راه آهن جنوب زمینه ی لازم برای اتصال شبکه ریلی به پایانه های مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات با هدف افزایش حجم محمولات و کاهش مدت زمان انتقال آن از طریق ناوگان ریلی بیش از پیش فراهم آمد.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از ۱۴۰ کیلومتر راه آهن داخلی نخستین بندر ریل پایه در کشور است که با احداث ۲۰ ایستگاه بارگیری ریلی افزایش سهم حمل ریلی را در اولویت های خود قرار داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.