| کد خبر: 259924 |

لزوم نصب تابلو و علائم هشداری در محل اجرای پروژه های راهسازی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بر لزوم نصب تابلو و علائم هشداری در محل اجرای پروژه های راهسازی تاکید کرد.

تین نیوز

محمد جولانژاد اظهار کرد: برخی پروژه های راهسازی که توسط راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حال اجرا هستند و یا با تاخیر در اجرا مواجه شده اند، فاقد تابلو و علائم هشداردهنده نصب شده در محل هستند که این امر موجب بروز تصادف در این مقاطع شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جولانژاد افزود: این پروژه های در حال اجرا و به تاخیر افتاده باید تابلو و علائم هشداری در محل را نصب کنند. هر چند که مجریان این پروژه ها سرقت علائم را علت اصلی عدم نصب عنوان می کنند که پیشنهاد می کنیم در این زمینه از تابلوهای کامپوزیتی غیر قابل بازیافت استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در طول محورهای متاثر از سفرهای اربعینی استان گفت: در بحث اجرای پروژه های نگهداری و ایمنی راه های سفرهای اربعین در سال گذشته ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شد که این مبلغ برای امسال به ۴ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

جولانژاد ادامه داد: سال گذشته ۷۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در محورهای ذکر شده انجام شد و امسال ۲۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که در حال اجرا است؛ همچنین در سال ۱۴۰۱ در این محورها ۷۰۰ کیلومتر خط کشی اجرا شده که برای سال جاری به یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۳.۵ کیلومتر جداکننده بتنی و ۳.۵ کیلومتر نصب و مرمت گاردریل در جاده های اربعینی اجرا شده است که برای سال جاری ۱۹ کیلومتر جداکننده بتنی و ۱۰ کیلومتر نصب و مرمت گاردریل در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته ۴۶ هزار و ۵۰ عدد نصب علائم و تجهیزات ترافیکی داشته ایم که برای اربعین امسال با رشد چهار برابری نسبت به سال گذشته این تعداد به ۱۸۸ هزار عدد می رسد.

جولانژاد با بیان اینکه سال گذشته چهار نقطه احداث روشنایی نقطه ای داشته ایم، گفت: امسال در این زمینه ۱۶ نقطه در نظر گرفته شده است. همچنین احداث روشنایی طولی سال گذشته چهار کیلومتر بوده که امسال با رشد چهار برابری به ۱۸ کیلومتر رسیده و اجرای رفوژ میانی نیز سه کیلومتر بوده که به میزان ۱۲ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۶۰ کیلومتر اجرای شیار لرزاننده داشته ایم که امسال ۱۴۰ کیلومتر در نظر گرفته شده و در حال اجرا است؛ همچنین ۴۳ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در اربعین سال گذشته انجام شده که در سال جاری به ۵۸ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. بهسازی ابنیه فنی نیز پنج دستگاه بوده و برای اربعین امسال به ۳۲ دستگاه رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: تمام تلاش این اداره کل این است که با بهسازی و ایمن سازی راه های متاثر از سفرهای اربعین حسینی در استان، زائران و کاربران جاده ای سفر ایمنی را داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.