| کد خبر: 252870 |

کاهش قابل ملاحظه فراوانی و شدت حوادث در عملیات خشکی مجتمع بندری امام

در پی تقویت شاخص های ایمنی عملیات بندری در جریان تخلیه و بارگیری انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در یازده ماهه سال جاری، فراوانی حوادث از کاهش ١۴ درصدی و شدت حوادث از کاهش ۹۹,۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود.

تین نیوز

در پی تقویت شاخص های ایمنی عملیات بندری در جریان تخلیه و بارگیری انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در یازده ماهه سال جاری، فراوانی حوادث از کاهش ١۴ درصدی و شدت حوادث از کاهش ۹۹.۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاهین خیریت رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE)، ضمن اعلام این خبر بیان داشت: با تلاش و اهتمام کارشناسان اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE)  در این اداره کل و همکاری کارشناسان این حوزه در شرکت های بخش خصوصی، فراوانی و شدت حوادث در بازه ۱۱ ماهه سال جاری کاهش چشمگیری یافته است که از بهبود شاخص های ایمنی عملیات خشکی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

خیریت در ادامه افزود: سطح حوادث رخ داده در این بازه ی زمانی از نوع کلاس ۱ و ۲ بوده است که جزیی بوده و منجر به قطع عضو یا فوت  افراد نشده است.

وی در تشریح عوامل ارتقاء شاخص های ایمنی عملیاتی، به شاخص هایی نظیر ایمنی راهبری تجهیزات، ایمنی اپراتور و تجهیزات، ایمنی ساختمان و محوطه های بندری، تأمین و بکارگیری وسایل حفاظت فردی(PPE) ، کنترل ریسک های غیرقابل قبول و برگزاری منظم ستاد اجرایی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE به صورت ماهیانه و تاکید بر اجرای مصوبات آن در کلیه بخش های عملیاتی را از اهم عوامل برشمرده و افزود: تشکیل کمیته های فرعی HSE در معاونت های اداره کل، جذب و فعالسازی ۸۰ نفر نیروی متخصص طی سال های اخیر در این حوزه در شرکت های بخش خصوصی، تشکیل گشت کشیک ایمنی عملیات به صورت شبانه روزی توسط بخش اداری و خصوصی از دیگر مواردی عنوان کرد که تأثیر به سزایی در ارتقاء شاخص های ایمنی عملیات بندری داشته است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ارتقاء مستمر ایمنی و افزایش بهره وری عملیات در این مجتمع بزرگ بندری، ساعت کاری در فصول گرم متناسب با شرایط اقلیمی تغییر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.