| کد خبر: 205110 |

نظارت بر اتوبوس های مسافربری بیشتر خواهد شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: با استفاده از سامانه سپهتن در ناوگان حمل و نقل، نظارت بر اتوبوس های مسافربری بیشتر خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: با استفاده از سامانه سپهتن در ناوگان حمل و نقل، نظارت بر اتوبوس های مسافربری بیشتر خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا همایش ارتقاء سطح نظارت در سفرهای  بین شهری مسافربری و کارگاه آموزشی سامانه «سپهتن» که در سالن جلسات اداره کل راهداری و  حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در چندماه گذشته شاهد تصادفات ناگوار اتوبوس ها در سطح کشور بودیم که منجر به فوت تعداد قابل توجهی از هموطنان شد.

وی با اشاره به دستورالعمل های جدید افزایش نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی حمل و نقل مسافربری، افزود: خطای انسانی علت عمده تصادف های ناوگان عمومی اتوبوس است به همین دلیل باید با برنامه ریزی و نظارت بیشتر، نسبت به کاهش تصادفات اقدام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان کرد: در جلسه اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راه کشور، بر لزوم استفاده شرکت های حمل و نقل مسافری از سامانه سپهتن تأکید شده است تا از این طریق نظارت بر عملکرد رانندگان با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.

بهرامی نیا ادامه داد: پیش بینی می شود با استفاده از این سامانه ۹۰ درصد مشکلات در حوزه تصادفات اتوبوس های مسافربری مرتفع شود از این رو مدیران عامل شرکت ها و کانون های مسافربری باید رانندگان این ناوگان را ملزم به نصب سامانه سپهتن بر روی خودروهای خود کنند وشرکت های ناوگان عمومی مسافربری که همکاری لازم را در این خصوص نداشته باشند، تعطیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه سپهتن، به کنترل رانندگان حین رانندگی و نظارت بر عملکرد آنها را بیشتر خواهد کرد، گفت: شرکت های حمل و نقل مسافربری باید از طریق اپراتور، عملکرد رانندگان خود را از مبدأ تا مقصد پایش کرده و تخلف ها را به سرعت گزارش دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به در پیش بودن سفرهای نورزی و کاروان های راهیان نور به خوزستان اظهار کرد: باید پذیرفت که اعتماد مردم به ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر کاهش پیدا کرده است و باید با نظارت بیشتر، این اعتماد را به جامعه برگرداند.

همچنین در این جلسه رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: از این پس همچون گذشته رانندگان اتوبوس ها موظف هستند از ۱۰ شب تا ۷ صبح در پاسگاه های پلیس راه ثبت ساعت داشته باشند.

سرهنگ رضا دولتشاهی با تأکید بر افزایش هرچه بیشتر نظارت بر عملکرد رانندگان حین رانندگی، افزود: به طور حتم با افزایش نظارت ها در پاسگاه های پلیس راه و گشت های بین راهی به دنبال کاهش تصادف های اتوبوس های مسافربری خواهیم بود.

گفتنی است در این جلسه  نحوه نظارت شرکت های مسافربری بری بر عملکرد رانندگان اتوبوس ها حین رانندگی از طریق سامانه  سپهتن( سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل و نقل جاده ای) به مدیران عامل و شرکت های فنی مسافربری استان آموزش داده شد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.