| کد خبر: 188609 |

◄ اولین جلسه کارگروه فنی ۱۹ خرداد در بغداد

صورتجلسه لایروبی اروندرود در پایان نشست مشترک هیأت ‌های ایران و عراق امضا شد.

تین نیوز

 نشست مشترک هماهنگی ایران و عراق به منظور بررسی مسائل فنی لایروبی اروندرود در خرمشهر، با امضای صورتجلسه نشست بین طرفین، به کار خود پایان داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت خارجه، نشست مشترک هماهنگی ایران و عراق که صبح یکشنبه ۲۹ اردیبهشت به سرپرستی مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان و مشاور وزیر امور خارجه به منظور بررسی مسائل فنی لایروبی اروندرود در خرمشهر برگزار شده بود با امضای صورتجلسه نشست بین طرفین، به کار خود پایان داد.

بر اساس توافق حاصله در این نشست، مقرر شد یک کارگروه موقت فنی با هدف فراهم کردن مقدمات لایروبی مشترک اروندرود تشکیل شود. این کارگروه با برگزاری جلسات مستمر و هر دو هفته یکبار، بررسی‌های فنی در خصوص لایروبی اروند را انجام و پیشنهاد‌های خود را به اجلاس مشترک هماهنگی ارائه خواهد داد.

همچنین طرفین توافق کردند اولین جلسه این کارگروه فنی ۱۹ خرداد امسال در بغداد برگزار شود.

سرپرستی هیات کشورمان در این نشست مشترک را مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه و سرپرستی هیات عراقی را مشاور عالی وزیر امور خارجه این کشور بر عهده داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی هفته گذشته از آغاز لایروبی اروندرود بعد از ماه مبارک رمضان خبر داده بود. در این راستا پیگیری برای لایروبی اروند رود از طریق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی با طرف عراقی برگزار و مکانیزم نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری در این رابطه آغاز شود. با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در سفر اسفندماه پارسال دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به کشور عراق لایروبی اروند رود بود.

اروندرود یکی از رودهای پهناور جنوب غربی ایران در استان خوزستان است. این رودخانه از ریزش رودهای دجله و فرات و بعد از آن کارون پدید آمده است. این رودخانه حدود ۱۹۰ کیلومتر امتداد دارد و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.