| کد خبر: 245576 |

تهدید تویوتا به توقف تولید خودروهای هیبریدی

تویوتا تهدید کرده است که اگر دولت به برنامه‌های خود برای ممنوعیت فروش خودروهای هیبریدی از سال ۲۰۳۰ ادامه دهد، تولید خود در بریتانیا را متوقف خواهد کرد.

تین نیوز

تویوتا تهدید کرده است که اگر دولت به برنامه‌های خود برای ممنوعیت فروش خودروهای هیبریدی از سال ۲۰۳۰ ادامه دهد، تولید خود در بریتانیا را متوقف خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بیزینس نیوز، این شرکت به مقامات دولتی گفت که این ممنوعیت، «تولید، خرده‌فروشی و سایر فعالیت‌های تجاری» همچنین «سرمایه‌گذاری آینده» را محدود می‌کند.

طبق سندی که شرکت چندملیتی ژاپنی ارسال کرده است اگر دولت یک الزام قابلیت انتشار صفر قابل‌توجه را اتخاذ کند که باعث پایان زودهنگام فروش خودروهای الکتریکی هیبریدی کامل و پلاگین هیبریدی جدید در سال ۲۰۳۰ شود، تاثیری بر تعدادی از حوزه‌ها خواهد گذاشت.

بر اساس این سند، تویوتا همچنین از طرح وزیران برای افزایش درصد فروش خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۵ توسط تولیدکنندگان عقب‌نشینی کرد. خودروسازان قرار است در صورت عدم رعایت، جریمه‌های سنگینی متحمل شوند.

به‌عنوان بخشی از راهبرد خالص صفر، دولت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۰ ممنوع کرده است و اجازه می‌دهد خودروهای هیبریدی سبزتر تا سال ۲۰۳۵ به فروش برسند.

یکی از سخنگویان وزارت حمل‌ونقل گفت: ما متعهد شده‌ایم تا سال ۲۰۳۵ همه خودروها و وانت‌های جدید فروخته شده در بریتانیا را بدون آلایندگی در اگزوز تضمین کنیم.

سازندگان خودرو و زنجیره‌های تامین نقش حیاتی در انتقال به وسایل نقلیه پاک‌تر ایفاء می‌کنند و ما به همکاری نزدیک با صنعت برای کمک به شکل‌گیری مقررات آینده ادامه می‌دهیم.

قوانین بیشتری در اواخر سال جاری اعلام خواهد شد اما انتظار می‌رود که همه خودروهای پلاگین به جز جدیدترین خودروهای پلاگین ممنوع شوند و بر خودروهایی مانند کرولا هیبریدی تویوتا تأثیر بگذارد. این وسیله نقلیه در کارخانه برناستون دربی شایر یکی از دو کارخانه این شرکت در بریتانیا ساخته شده است. با مجموع سرمایه‌گذاری ۲.۷۵ میلیارد پوند، برناستون در کنار کارخانه موتور تویوتا در دی‌ساید، ولز شمالی حدود ۳۰۰۰ کارمند دارد.

تویوتا که چهارمین تولیدکننده بزرگ بریتانیا پس از نیسان، جگوار لندرور و مینی است، ادعا کرد که مدل‌های هیبریدی آن نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی آلایندگی کمتری دارند.

این گروه گفت که پاسخش به مشاوره‌های دولتی جزئیات زیادی را پوشش می‌دهد و به گفت‌وگو با دولت بریتانیا ادامه می‌دهد زیرا تویوتا با این دولت در آرزوی «پیشرفت به سمت آلایندگی صفر» مشترک است.

سخنگوی این شرکت گفت: ما یک نقشه راه روشن برای دستیابی به وسایل نقلیه با آلایندگی صفر داریم. تویوتا روی دستیابی به آینده‌ای بلندمدت و پایدار از جمله برای کارخانه‌های خود در بریتانیا متمرکز است زیرا ما به سمت هدف نهایی خود یعنی تامین امنیت عملیات کربن خنثی حرکت می‌کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.