توسعه راه های روستایی خراسان شمالی با اعتبار هزار و 730 میلیارد ریالی
نماینده مردم بجنورد خبر داد: اعتبار هزار و 730 میلیارد ریال برای توسعه و بهبود راه های روستایی این استان و مناطق اطراف تخصیص یافته است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: برای تامین اعتبار جهت توسعه راه های روستایی خراسان شمالی، 690 میلیارد ریال از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و هزار و ۴۰ میلیارد ریال دیگر، از محل منابع در اختیار نمایندگان مجلس تامین شده است. او در ادامه تاکید کرد: این اعتبار به صورت ویژه برای ارتقای کیفیت و ایمنی راه های روستایی استان اختصاص یافته است.
به گزارش تین نیوز از ایرنا، محمدمهدی شهریاری درخصوص بهبود و نوسازی جاده های مربوط به بجنورد و حومه، تشریح کرد: محورهای راهی کهنه جلگه به یموق، دشتک علیا و راز به شیرین دره، پوستین دوز در شهرستان مانه، مسیر جرگلان به گلستان، سوخسو هاشم به راستقان، تازه قلعه به دربند در شهرستان راز و جرگلان نیازمند باسازی هستند.
وی همچنین به دیگر مسیرهای این منطقه اشاره کرد و افزود: کلاته سهراب، رئین و پسرکانلو در شهرستان بجنورد، از جمله مسیرهای اولویت دار برای صرف بودجه تخصیص یافته هستند.
بیشتر بخوانید:
افتتاح فاز یک جاده الموت به تنکابن در تابستان 1404؛ روزشمار رهایی از عذاب ترافیک جاده چالوس به کار افتاد؟!
شهریاری تشریح کرد: بهسازی این مسیرها، از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند و بهره برداری از آن ها می تواند نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد روستاییان و رونق اقتصادی مناطق محروم ایفا کند.
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس ادامه داد: با افزایش اعتبار برای سرمایه گذاری در پروژه های راه روستایی شهرستان های بجنورد، مانه و راز و جرگلان، انتظار می رود ارائه خدمات به ساکنان این مناطق تسریع شود و مشکلات ناشی از کمبود و فرسودگی زیرساخت های جاده ای کاهش یابد.
وی با ذکر این نکته که خراسان شمالی در برخورداری از شبکه راه های روستایی مناسب در میانگین کشوری رتبه پایین تری نسبت به میانگین دارد، افزود:
توسعه راه های روستایی نقش تعیین کننده ای در ارتقای سطح زندگی و توسعه اقتصادی ساکنان مناطق دورافتاده و محروم استان دارد. همچنین، می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاری، رونق تولید و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها باشد. درنتیجه، حل این مسئله به نگاه ویژه دولت چهاردهم برای جبران این کمبودها نیاز است.
گفتنی است که استان خراسان شمالی، حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از میزان، 4هزار و 652 کیلومتر آن راه های روستایی، حدود 185 کیلومتر بزرگراه و باقی راه های اصلی است. چنان که از آمار می توان نتیجه گرفت، در این استان راه های روستایی بخش مهمی از زیرساخت های حمل و نقل را تشکیل داده اند و به همین دلیل به توجه بیشتری در پروژه های عمرانی نیازمند هستند.