| کد خبر: 223759 |

اعمال قانون متوسط سرعت در جاده های خراسان شمالی تا شش ماه آینده

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تا شش ماه آینده متوسط سرعت خودرو در جاده های استان اعمال قانون می شود.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تا شش ماه آینده متوسط سرعت خودرو در جاده های استان اعمال قانون می شود.

به گزارش تین نیوز، جعفر شهامت در نشست خبری که ۲۵ آذرماه در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه با دوربین های نصب شده متوسط سرعت خودروها در جاده های استان نیز محاسبه خواهد شد، اظهارکرد: با انجام این کار دیگر راننده خودرو جلوی دوربین سرعت خود را کاهش نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه در سطح جاده های استان ۴۷ دستگاه تردد شمار وجود دارد، افزود: همچنین ۲۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۲۱ دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت نیز نصب شده است.

شهامت با بیان اینکه خراسان شمالی در چهارمین سال متوالی کاهش تلفات جاده ای را داشته است، ادامه داد: میزان تلفات جاده ای در این استان ۱۱.۶ درصد بوده است.

وی در ارتباط با موضوع خلوتی جاده ها و تصادفات اتفاق افتاده نیز بیان کرد: خلوتی جاده ها در کاهش تصادفات جاده ای تاثیر بسزایی دارد اما گاهی اوقات وقتی جاده ای خیلی خلوت باشد ممکن است راننده سرعت را افزایش داده و نتواند آن را کنترل کند.

این مقام مسئول به نقاط پرتصادف استان نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶، ۹۶ نقطه پرتصادف در استان شناسایی شد که با اقدامات انجام شده تا سال گذشته ۱۹ نقطه رفع شده است.

وی تصریح کرد: سعی بر این داریم تا پایان سال جاری ۱۴ نقطه از نقاط پرتصادف دیگر در استان را رفع کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در ارتباط با اقدامات راهداری استان نیز بیان کرد: ۲۶ روستای سخت گذر در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳ روستا راهی ندارند و مسیر عبوری آن ها از رودخانه می گذرد که در برنامه داریم تا برای آن ها یک راه گذری ایجاد کنیم.

به گفته وی در حال حاضر پنج تا شش روستا در دست کار هستند و برای آن ها راه گذر ساخته می شود.

شهامت میزان عقب ماندگی راه های روستای خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری را ۱۰ درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه۲۶۷ دستگاه ماشین آلات راهداری در این استان وجود دارد، افزود: عمر متوسط این ماشین آلات ۲۲ سال است.

این مقام مسئول ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته موفق شده ایم یک دستگاه بیل مکانیکی، دو دستگاه لودر، یک دستگاه نمک پاش و یک دستگاه خط کشی جاده ای را به ماشین آلات راهداری استان اضافه کنیم و هنوز به یک دستگاه بیل مکانیکی دیگر نیاز ضروری داریم.

وی با اشاره به اینکه خیلی از راه های فرعی و روستایی استان خط کشی نشده اند، اظهارکرد: با دریافت خودروی خط کشی این امر انجام خواهد شد.

به گفته شهامت۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان نیاز به خط کشی دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.