| کد خبر: 222681 |

قرارگاه خاتم ساخت ۹۲ کیلومتر راه بجنورد-میامی را آغاز کرد

ساخت ۹۲ کیلومتر از محور بجنورد- میامی امروز (چهارشنبه) با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در بجنورد آغاز ‌شد که با تکمیل آن فاصله مرکز استان خراسان شمالی به تهران حدود ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

تین نیوز

ساخت ۹۲ کیلومتر از محور بجنورد- میامی امروز (چهارشنبه) با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در بجنورد آغاز ‌شد که با تکمیل آن فاصله مرکز استان خراسان شمالی به تهران حدود ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در حاشیه آیین آغاز اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، اجرای آن، سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سیدعبدالمجید نژادصفوی افزود: طرح راهسازی بجنورد-میامی، یکی از پروژه های مهم و اقتصادی است و تاثیر زیادی در جذب سرمایه گذار و رونق اقتصاد و اشتغال خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت:  طول پروژه راهسازی بجنورد-میامی ۲۶۰ کیلومتر است که تاکنون ۸۵ کیلومتر از این مسیر، بهره برداری شده است.

نژادصفوی افزود: ۱۲ کیلومتر از این محور در ۲ قطعه ۶ کیلومتری به مناقصه رفته و بزودی پیمانکار انتخاب می شود.

وی گفت: ساخت ۵۹ کیلومتر از این مسیر در دست پیمانکار است و به وسیله شرکت توس مسیر در حال اجرا است که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نژادصفوی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، اجرای هرکیلومتر راه در این محور حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یکی از پیشنهادهای ما، ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ورود به اجرای راه آهن جوین- اسفراین است که امید می رود با کمک این قرارگاه، اجرای این پروژه ریلی شتاب گیرد.

خراسان شمالی نیازمند ساخت بیش از سه هزار کیلومتر راه

نژادصفوی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این استان نیازمند ساخت بیش از سه هزار کیلومتر راه است اظهار داشت: طول راه های روستایی استان چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است که از این میزان ۲ هزار و ۱۳۸ کیلومتر آسفالت شده و ۲ هزار و ۵۱۴ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

وی به ساخت بزرگراه در استان اشاره کرد و افزود: تا سال ۹۲، تنها ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده بود  این در حالی است که تا پایان سال ۹۸ این مقدار به ۱۹۸ کیلومتر رسیده است که نشان از رشد ۶۰ درصدی طول بزرگراه های استان در دولت تدبیر و امید دارد.

نژادصفوی افزود: نیازمند ساخت ۳۸۵ کیلومتر راه اصلی هستیم که شامل ساخت محور بجنورد به سنخواست به طول ۹۰ کیلومتر، جاجرم به میامی به طول ۱۱۵ کیلومتر، ۲ راهی پیش قلعه به راز و جرگلان و غلامان ۱۱۰ کیلومتر و اسفراین به شیروان به طول حدود ۷۰ کیلومتر است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ در استان هزار و ۶۴۹ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که تا پایان ۶ ماهه سال ۹۹ این مقدار به ۲ هزار و ۱۳۸ کیلومتر رسیده است که نشان از رشد ۳۱ درصدی دارد.

وی با اشاره به احداث راه اصلی بین ۲ شهرستان شیروان و اسفراین گفت: ساخت این محور حداقل ۵۰ کیلومتر طول مسیر را کاهش می دهد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ابتدای سال ۹۲ تا ۶ ماهه اول سال جاری ۵۱۴ کیلومتر راه روستایی در اسان ساخته و آسفالت شده است.

خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور، ۱/۷ درصد از گستره کشور را دارد که از شمال با جمهوری ترکمنستان از جنوب و شرق با استان خراسان رضوی و از غرب به استان های گلستان و سمنان محدود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.