| کد خبر: 217905 |

ناوگان حمل و نقل بار و مسافر روستاهای خراسان شمالی فعال می‌شود

استاندار خراسان شمالی گفت: ناوگان حمل و نقل بار و مسافر روستاهای استان با تامین ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه فعال می شود که رایزنی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

تین نیوز

استاندار خراسان شمالی گفت: ناوگان حمل و نقل بار و مسافر روستاهای استان با تامین ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه فعال می شود که رایزنی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی شجاعی روز دوشنبه پس از دیدار خود با محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای خرید این میزان وسیله نقلیه به عنوان یکی از مطالبات مهم استان، اختصاص یافته است.

وی همچنین از توسعه اشتغال روستایی بویژه در بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: با مذاکراتی که انجام شد اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز این بخش تامین خواهد شد.

شجاعی همچنین افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت های روستایی و احداث مسکن روستاییان نیز از دیگر محور های دیدار با معاون روستایی رییس جمهور بود که مورد موافقت محمد امید نیز قرار گرفت و برای امضای تفاهم نامه های مربوط دستورات لازم گرفته شد.

پیشتر، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفته بود: ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تامین و توسعه ناوگان باری و مسافری در محورهای روستایی استان، به متقاضیان پرداخت می‌شود.  

محمدرضا موفق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرده بود: برای پاسخگویی به بخشی از نیاز رانندگان، برای فعالیت در محورهای روستایی، پیگیری هایی از طرف استاندار انجام شده و قرار است با تفاهم منعقد شده با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، این میزان مبلغ پرداخت شود.

طول راه های روستایی خراسان شمالی حدود چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را شامل می شود و این استان در این شاخص رتبه ۱۳ کشوری را دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.