| کد خبر: 212701 |

ورود خودروهای غیربومی به خراسان رضوی افزایش یافت

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود خودروهای سواری غیربومی به این استان طی ۱۱ روز نخست خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش مشهود داشته است.

تین نیوز

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود خودروهای سواری غیربومی به این استان طی ۱۱ روز نخست خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش مشهود داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل حسینی عشرت‌آباد افزود: بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار در مبادی ورودی خراسان رضوی از یکم تا ۱۱ خرداد ماه امسال ۴۰۷ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو سواری وارد این استان شدند در حالی که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۳۴۱ هزار و ۳۵۱ دستگاه بود که نشان دهنده افزایش ۱۹ درصدی سفرها به خراسان رضوی در خرداد ماه جاری است.

وی ادامه داد: تصور مردم از عادی شدن شرایط ابتلا به کرونا، وجود تعطیلات و بازگشایی محدود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از جمله عوامل افزایش سفر با خودرو شخصی به خراسان رضوی است.

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بررسی پلاک خودروهای ورودی به استان نشان می‌دهد خودروهای سواری شخصی عازم خراسان رضوی در دیگر استان‌ها شماره گذاری شده و به اصلاح پلاک غیربومی دارند، بر این اساس ورود خودروهای غیربومی به این استان کاملا مشهود است.

وی افزود: در ۱۱ روز نخست خرداد ماه ۸۹۹ هزار و ۲۵۳ خودرو سبک وارد مشهد شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش دارد.

حسینی عشرت آباد، الگوی سفر به مشهد را متفاوت دانست و ادامه داد: وجود تعطیلات و تردد مردم مشهد به شهرهای اطراف و روستاها و ییلاقات پیرامون این کلانشهر از جمله عوامل افزایش سفرها در این مدت بوده است.

وی گفت: براساس آمارهای دریافتی خروج خودروهای سبک از این استان نیز در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش دارد.

تصور غلط عادی شدن همه گیری کرونا

وزیر بهداشت دیروز در خصوص تصور شرایط عادی از نظر همه گیری کرونا از سوی مردم و مسوولان گفت: همه گیری کرونا تمام نشده بلکه این ویروس چموش‌تر و خطرناک‌تر شده است. اگر غفلت کنیم و ساده بگیریم دقیقه ۹۰ گل می‌زند و تمام دستاوردها در کنترل این اپیدمی از بین می‌رود.

دکتر سعید نمکی افزود: متاسفانه برخی تصور می‌کنند دستاورد مهار کرونا در کشور به سادگی به دست آمده است و اپیدمی کرونا تمام شده است. من در همین سفر اخیرا که به دستور رییس جمهوری به مشهد داشتم صحنه های غم انگیزی دیدم از اینکه مردم ماسک نمی‌زدند یا خسته می‌شدند و ماسک را در اماکن عمومی از قبیل هواپیما برمی‌داشتند و فاصله گذاری را رعایت نمی‌کردند.

وی ادامه داد: مردم نشان دادند به دولت اعتماد دارند و به توصیه ها عمل می‌کنند اما کوچکترین غفلت می‌تواند تمام موفقیت ها را از بین ببرد و آبروی ما را در عرصه بین‌المللی خدشه دار کند، اگر  غفلت کنیم دقیقه ۹۰ از ویروس کرونا گل می‌خوریم، عادی شدن وضعیت خطرناک است، حتی در برخی دستگاه‌های دولتی برخی به غلط تصور می‌کنند خطر کرونا تمام شده و همه چیز عادی شده است. این طور نیست، کرونا تمام نشده و هر لحظه ممکن است با یک خطر جدید و یک پیک جدید این بیماری مواجه شویم.

دکتر نمکی گفت: برخی به غلط تصور می‌کنند با فصل گرما خطر کرونا کم شده و خطر این بیماری تمام شده است. اصلا این طور نیست، ویروس کرونا ضعیف نشده است. این تصور شاید به خاطر مقایسه ویروس جدید کرونا با اجداد آن مثل مرس و سارس باشد اما این ویروس جدید به هیچ وجه شبیه اجدادش نیست.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دوشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.