| کد خبر: 261265 |

دقایقی قبل محقق شد؛

◄ آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی با حضور رئیس جمهور

عملیات اجرایی پروژه راه آهن نهبندان بیرجند قاین یونسی با حضور رئیس جمهور دقایقی پیش به صورت رسمی آغاز شد.

تین نیوز

بیرجند | عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی همزمان با سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش تین نیوز، رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی گفت: پروژه راه آهن خراسان جنوبی مهمترین مسیر ریلی و پروژه در حال اجرا در کشور است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه پروژه راه آهن خراسان جنوبی یکی از مسیرهای مهم ریلی کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: امروز به نام مبارک امام حسین (ع) متوسل می‌شویم تا حضرت مدد کند به دست مهندسان، کارگران و مشاوران و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول در این میدان این کار مهم رقم بخورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به مردم اطمینان می‌دهم که مقدمات کار فراهم شده و پیمانکاران مشخص شده و بودجه و اعتبارات نیز تأمین شده است، اذعان داشت: امیدواریم این پروژه زودتر از زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

آیت الله رئیسی افزود: فکر می‌کنیم با سرعتی که شکل می‌گیرد پروژه بسیار زودتر از زمانی که فکر می‌کنیم به سامان خواهد رسید.

وی بیان داشت: بهره برداری از این پروژه بسیار گره گشا برای مردم و همچنین در ارتباط شمال و جنوب کشور است.

پروژه راه آهن زاهدان بیرجند مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر به عنوان یک پروژه فراملی در دست اجراست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد. 

پیمانکاران این قطعات مشخص و زمین تحویل آنان شده‌ و با تجهیز کارگاه‌ها برخی اقدامات شروع شده که در جریان سفر امروز، عملیات اجرایی ۱۳ قطعه آن با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال به صورت رسمی آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 0

    ساخت هر کیلومتر راه آهن به قیمتهای روز بطور متوسط ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.آقایان میخواهند با ۴٫۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای هر کیلومتر ۴۳۲ کیلومتر ریل در اقلیم بیابانی بسازند! شوخی هم حدودی دارد دوستان!