| کد خبر: 257657 |

◄ واگذاری زمین به مشمولین طرح ساخت مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در استان ۷۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن به خانواده‌ های مشمول طرح واگذار می‌شود.

تین نیوز

بیرجند - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین برنامه های دولت در قالب طرح جوانی جمعیت، تامین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر بوده که این امکان در استان فراهم شده است.

به گزارش تین نیوز،  علیرضا عباس زاده با بیان اینکه آمادگی واگذاری زمین برای تمامی واجدین شرایط را داریم، اظهار داشت: زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای همه متقاضیان واجد شرایط آماده شده است.

وی گفت: ۷۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن به خانواده های مشمول طرح همزمان با اول ماه ذی الحجه واگذار می شود.

عباس زاده با اشاره به مشکلات تامین زمین در بیرجند، افزود: در الحاق زمین، هم برای قانون جوانی جمعیت و هم نهضت ملی مسکن، زمین تامین می شود و این امر نیازمند طی شدن روند اداری و قانونی است، لذا به طور کلی مشکلی نداریم.

عباس زاده همچنین بیان داشت: در جلسات اخیر مسئولان عالی کشور، مصوبه افزایش تسهیلات بانکی از ۳۵۰ میلیون تومان در مراکز استان و ۳۰۰ میلیون در شهرستان ها به ۵۵۰ میلیون تومان در همه مراکز را شاهد بودیم که با این وضعیت امکان ساخت بهتر در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

وی گفت: سود تسهیلات بانکی هم که سال گذشته ۲۳ درصد اعلام شده بود، برای متقاضیان مسکن همان ۱۸ درصد سالیان قبل ثابت می ماند و افزایش نمی یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از آنجایی که بیشتر متقاضیان مسکن جزو دهک های اول تا چهارم جامعه هستند، تسهیلات ویژه تر برای متقاضیان نهضت ملی مسکن برای چهار دهک اول دیده شده است.

عباس زاده گفت: برای دهک اول و دوم ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک سوم و چهارم ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۲ درصد برای تکمیل و بهره برداری واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به افزایش قیمت ها در قیمت تمام شده مسکن، دیده شده است.

وی با بیان اینکه معیار پرداخت اقساط تسهیلات مسکن به میزان ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار تعیین شده است، ادامه داد: این مصوبه یکی از مهمترین و بهترین مصوباتی است که کمک می کند همگان به ویژه اقشار کم درآمد وارد طرح نهضت ملی مسکن شوند.

وی گفت: با اجرای این مصوبه افراد متقاضی بابت اقساط زیاد این طرح با توجه به افزایش تسهیلات، دغدغه نخواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهر بیرجند امکان تامین زمین به صورت تک واحدی و ویلایی را نداشته ایم، اذعان داشت: لذا این امکان برای متقاضیان فراهم شد تا در خوسف (۳۵ کیلومتری مرکز استان) زمین های خود را به صورت ویلایی تامین کنند.

عباس زاده گفت: تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و حدود یک هزار و ۵۰۰ متقاضی شهر بیرجند اعلام آمادگی کردند که زمین های ویلایی تک واحدی در خوسف را تحویل بگیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.