| کد خبر: 246812 |

◄ درخواست تسریع در روند احداث پروژه راه آهن بیرجند

در آستانه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مردم این استان در نامه‌ای، تسریع در روند احداث پروژه راه آهن بیرجند را درخواست کرده‌اند.

تین نیوز

بیرجند| در آستانه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مردم این استان در نامه‌ای، تسریع در روند احداث پروژه راه آهن بیرجند را درخواست کرده‌اند.

مرکز استان خراسان جنوبی شهرستان بیرجند متاسفانه از نظر راه‌های ارتباطی حمل و نقل به دیگر استان‌های کشور بسیار ضعیف است که با توجه به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان مردمان این خطه در نامه‌ای مطالبه راه آهن از ایشان را درخواست کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، در این نامه تسریع در روند احداث پروژه راه‌ آهن بیرجند از دولت سیزدهم درخواست شده است که متن آن به شرح ذیل است؛ 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
وزیر محترم راه و شهرسازی

سلام علیکم
همانطور که استحضار دارید سالهاست دولت‌هایی آمده‌اند و رفته‌اند و وعده احداث راه آهن بیرجند را داده‌اند. متأسفانه مرکز استان خراسان جنوبی از نظر راه‌های ارتباطی حمل و نقل به دیگر استان‌های کشور بسیار ضعیف است. وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند متأسفانه به جای بهبود از این دولت به دولت بعدی بدتر شده و وضعیت جاده‌های استان نیز به جز جاده بیرجند قاین که در حال دوبانده‌سازی است مابقی جاده‌ها وضعیت مطلوبی ندارد.
با توجه به ظرفیت‌های معدنی کم‌نظیر این استان و ضرورت حمل و نقل ارزان و ایمن مردمان این خطه سال‌هاست در انتظار راه آهن هستند که متأسفانه اقدام عاجلی صورت نمی‌گیرد.
اگر همین پروژه راه‌آهن در دولت محترم سیزدهم به اتمام برسد، قطعاً مردمان این منطقه انتظار شاخص دیگری نخواهند داشت. زیرا استحضار دارید کیلومترها راه ناایمن مانع توسعه شرق کشور است و ظرفیت صادرات ایران به افغانستان با ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی نیز قطعاً با خط ریلی شرق تقویت خواهد شد.
لذا انتظار داریم به این مطالبه در دولت سیزدهم توجه جدی شود و کام مردمان این خطه شرقی ایران که سال‌هاست بخاطر خشکسالی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند با تسریع پروژه راه آهن شرق(بیرجند) شیرین گردد.

با تشکر

https://www.karzar.net/55365

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.