| کد خبر: 234846 |

رئیس جمهور:

◄ شرایط به نفع معیشت و سفره مردم تغییر می کند

رئیس جمهور گفت: کار، فعالیت و تلاش در این دوره هدف و تصمیم دولت است تا شرایط به نفع معیشت و سفره مردم تغییر کند.

تین نیوز

بیرجند-فاطمه علیزاده| رئیس جمهور عصر جمعه در جمع اقشار مردم، علما و نخبگان خراسان‌جنوبی گفت: همت خود را برای تغییر شرایط به نفع مردم و سفره مردم بسیج کرده‌ایم تا با مشارکت همگان مشکلات حل شود.

به گزارش تین نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه حضور در جمع نخبگان خراسان‌جنوبی برای من و همکارانم یک توفیق است، اظهار داشت: به سهم خودم به عنوان یک خدمتگزار از همه علما، اساتید، کشاورزان و صنعتگران و بانوان فرهیخته، نیروهای انتظامی و.. در خراسان‌جنوبی سپاسگزار هستم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اقدام و عمل برای مردم امید آفرین است، افزود: دستگاه‌های اجرایی اگر تلاش و حرکتی در راستای رفع مشکلات بردارند، مردم را به نظام اداری امیدوارتر کرده و موجب افزایش مشارکت و نشاط اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به حضور پرنقش مردم خراسان‌جنوبی در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های عمل به وظایف الهی و انقلابی، اذعان داشت: هر کس در هر کجا خدمت می‌کند باید موجب افزایش اعتماد مردم به نظام اداری و.. شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مردم حقوقی و دولت تکالیفی دارند، افزود: احیا و زمینه‌سازی این حقوق به ویژه در مورد زنان سرپرست خانواده و فرهیخته و مردان فرهیخته به عهده دولت است.

وی با اشاره به وضعیت موجود و شرایطی که در آن دولت را تحویل گرفته‌ایم، اذعان داشت: در این راستا از همه کارشناسان به ویژه کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی در این زمینه تقاضا دارم که مسائل را برای مردم بگویند.

رئیس جمهور گفت: خراسان‌جنوبی علی‌رغم کمبود نزولات آسمانی ظرفیت‌های بسیاری دارد که در این راستا اقتصاد معدن و اقتصاد سنگ و محصولات کشاورزی دارای اهمیت است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاران در استان باید در عرصه عمل دنبال شود، افزود: ایجاد پژوهشکده‌ها در زمینه محصولات کشوری استان را برای استفاده بهتر و برتر محصولات استراتژیک دنبال می‌کنیم.

وی در راستای بازدید از معدن طبس نیز یادآور شد: اگر زیر ساخت‌های معدن طبس تکمیل شود می توانیم چند برابر نیروی شاغل امروز، به فرصت‌های شغلی آنجا بیفزاییم و نیازهای زغال سنگ کشور را به صورت بسیار زیاد در داخل تأمین کنیم.

رئیس جمهور همچنین بر تشکیل ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: انتقال آب دریای عمان برای خراسان‌جنوبی باید دنبال شود که وزیر نیرو این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

آیت الله رئیسی افزود: در راستای استفاده از آب‌های ژرف در خراسان‌جنوبی موضوع فعال شدن ستاد احیای قنوات در خراسان‌جنوبی مطرح است که حمایت مالی از آن باید انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید مالیات برای فعالیت اقتصادی غیر مولد وضع کنیم، افزود: فشار مالیاتی به مراکز تولیدی باید کاهش داده شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی مولد باید مالیات کمتری داشته باشند و اگر مهلتی یا استمهالی می‌خواهند باید موافقت شود که این سیاست در دولت پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید ساز و کاری برای حمایت از داخلی‌سازی و صادرات طراحی و فعال شود تا واحدهای تولیدی را در راستای صادرات تشویق کنند.

رئیس جمهور همچنین عشایر و مرزبانی در خراسان‌جنوبی را تیرویی قوی و امانت‌دار و صادق دانست و افزود: علی‌رغم اینکه به دلایلی مرزهای ما در خراسان‌جنوبی تهدیداتی در حوزه‌هایی چون مواد مخدر دارد، اما میزان جرم در خراسان‌جنوبی پایین است که دینداری مردم به آنان مصونیت در برابر آسیب‌ها و جرائم داده است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ایجاد شده در شرایط تحریم در کشور گفت:  خوشبختانه برخی از واحدهای تولیدی از این تهدید فرصت ساخته‌اند که نمونه آن کارخانه‌های تولید لوازم منزل و شرکت کویر تایر است.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه همچنان ما اجازه واردات بی رویه که تولید کشور را تحت الشعاع قرار بدهد را نمی‌دهیم، ادامه داد: قدرت یک کشور فقط قدرت نظامی نیست و قدرت اقتصادی، قدرت علم و فناوری و داشتن نیروی انسانی نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها بسیار مهم و مورد توجه دولت است، افزود: در همه موضوعات و تصمیم‌گیری‌ها پیوست عدالت را مد نظر داریم.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: علی رغم میل باطنی شرایط کرونایی اجازه حضور در جمع مردم خراسان‌جنوبی در تک تک شهرها را نمی دهد و از همین جا صمیمانه به همه آنها عرض سلام و ادب می‌کنم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.