| کد خبر: 186872 |

مانور مشترک ایران و عمان در مسقط پایان یافت

رزمایش مشترک یگان‌های دریایی، هوایی و مرزبانی عمان و یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش در سواحل مسقط پایان یافت.

تین نیوز

رزمایش مشترک یگان‌های دریایی، هوایی و مرزبانی عمان و یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش در سواحل مسقط پایان یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، در راستای پی گیری و اجرای توافقات کمیسیون مشترک دوستی نظامی کشورهای ایران و عمان، رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی که با مشارکت نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، تنها پس از چند روز از اقدام شیطانی آمریکایی‌ها در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی جهان انجام می‌شد، در سواحل مسقط پایان یافت.

واحدهای شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان‌هایی از نیروهای دریایی، هوایی و مرزبانی سلطنت عمان و همچنین یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برابر طرح ویژه مشترک و سریال‌های از پیش تعیین شده آمادگی‌های خود برای اجرای عملیات امداد و نجات دریایی را در آب‌های سرزمینی عمان به نمایش گذاردند.

در این رزمایش، ناو بیمارستانی شهید ناظری و شناور اطفا حریق شهید محمودی از نیروی دریایی سپاه به همراه ناو موشک انداز سبلان و ناو پشتیبانی بندرعباس از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه یک فروند بالگرد و تیم‌های غواصی مشارکت فعال داشته و نقش محوری ایفا کردند.

حضور شناورهای نیروهای دریایی ارتش و سپاه در این رزمایش و همزمان با برگزاری جلسات پانزدهمین اجلاس کمیته همکاری‌های نظامی ایران و عمان، پیام امنیت، صلح و دوستی در منطقه را به جهان اعلام و نشان داد همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه بین کشورهای منطقه، می‌تواند افزایش امنیت و عمق بخشی دوستی‌ها و پایدارسازی صلح منطقه‌ای را تضمین نماید.

در جریان پانزدهمین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، هیئت اعزامی کشورمان به ریاست سردار قدیر نظامی رئیس روابط بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح و همراهی نمایندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی با هیئت نظامی عمان به ریاست سرتیپ حمد البلوشی با رئیس مجلس و نمایندگانی از وزارت خارجه این کشور دیدار و ملاقات و بر تحکیم روابط و توسعه همکاری‌های نظامی، سیاسی، انتظامی فرهنگی و اجتماعی بویژه تداوم تلاش‌ها در برقراری امنیت تنگه هرمز و مقابله با هرگونه ناامنی در این منطقه راهبردی تأکید کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.